loading...

بهترين و سريعترين مرجع دانلود كارآموزي و پروژه و پايان نامه

دانلود پايان نامه و پروژه و كارآموزي در تمامي رشته هاي دانشگاهي

بازدید : 541
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:20

نوع فايل:word

فهرست مطالب:

چكيده

مقدمه

تعريف حقوق مالكيت هاي معنوي

مراجع رسيدگي به حقوق مالكيت معنوي

حقوق مالكيت معنوي و انتقال تكنولوژي

اقسام حقوق مالكيت معنوي

اجزاي مالكيت صنعتي

اختراع

تعريف اختراع

حق اختراع

شرايط ثبت اختراع

تازگي

گام ابتكاري

كاربرد صنعتي (قابليت استفاده در صنعت)

ورقه اختراع

واگذاري حق اختراع در قرارداهاي انتقال تكنولوژي

دانش فني

اقسام دانش فني

دانش فني محصول

دانش فني ساخت

دانش فني فرآيند

دانش فني به شكل مجموعه اي از اطلاعات

انتقال مدارك

حفظ اسرار

نتيجه گيري

منابع و ماخذ

چكيده:

بخش اعظم رشد اقتصادي يك كشور در گرو رشد و توسعه تكنولوژيك آن است و انتقال تكنولوژي به معني زنجيره اي منظم از فعاليت هاي هدفمند جهت به كار گيري مجموعه عناصر تكنولوژي در مكاني به جز مكان اوليه است و ايجاد آن گام مهمي در مسير صنعتي شدن و توسعه اقتصادي كشورهاي كمتر توسعه يافته و در حال توسعه كه قادر به توليد تكنولوژي هاي پيشرفته نيستند، به شمار ميرود.
نيازهاي مادي و سطح زندگي در جامعه امروز به شدت ارتقا يافته است. پيشرفت علم و فناوري تقسيم كار در اجتماع را ناگزير ساخته است و تقريبا كسي نميتواند همزمان با پرداختن اصولي و عميق به تلاش هاي فكري جهت خلق تكنولوژي نوين به اشتغال و كسب درآمد از مشاغل معمول نيز بيانديشد. پس برخلاف گذشته آثار فكري ارزش مادي نيز پيدا كرده اند و بعنوان اصلي ترين راه تامين نيازهاي مادي پديد آورندگان شناخته ميشوند. از سوي ديگر پيشرفت و تنوع روز افزون وسائل ارتباطي اين سرمايه ها را كه نقش مهمي در توسعه تمدن، فرهنگ، اقتصاد و صنعت بشري ايفا ميكنند، در معرض خطرات بزرگي قرار داده است. به همين خاطر دولت ها و ملت هاي صاحب تكنولوژي روز دنيا به تدوين قوانين و دستورالعمل هايي جهت حمايت و نظارت بر مالكيت هاي معنوي خالقان تكنولوژي پرداخته و كشورهاي ديگر را هم به متابعت و پيروي از اين قوانين وا داشته اند.
در اين مقاله پس از تعريف حقوق مالكيت معنوي به توصيف و تبيين اهم جنبه‌هاي حقوق مالكيت هاي معنوي در رابطه با انتقال تكنولوژي پرداخته ميشود.

بازدید : 571
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:17

نوع فايل:word

فهرست مطالب:

مقدمه

برنامه ريزي بلند مدت منابع انساني در شركت هاي كوچك و متوسط

وظايف كليدي مديريت منابع انساني درشركت هاي كوچك و متوسط

جذب و استخدام

نظام حقوق و دستمزد

آموزش و بهسازي نيروي انساني

درجستجوي ابعاد مناسب

چرخه هميشگي حيات شركت ها

جهاني شدن و قانون بقاي اصلح

تاريخ معاصر شركت هاي كشتيراني و حمل و نقل ايراني

پيش شرط هاي ادغام

ورشكستگي، تسخير و ادغام در بنگاه هاي كشتيراني و لجستيك

شناي ايرانيان درخلاف جهت رودخانه

عامل ناسازگاري فرهنگي در پيوندشركت ها

يك راهكار بومي

پس درآمد

لازمه تلاش براي كار و كارآفريني بعنوان جوهره اصلي اقتصاد

منابع و ماخذ

مقدمه:

مبناي ثروت آفريني در اقتصاد امروز دانش است. بي شك عصر حاضر؛ عصر سازمان هاست و متوليان اين سازمانها, انسان ها هستند؛ انسان هايي كه خود به واسطه در اختيار داشتن عظيم ترين منبع يعني تفكر ميتوانند موجبات تعالي، حركت و رشد سازمانها را پديد آورند. در فضاي پر شتاب و سرشار از تحول و رقابت دنياي امروز، آن چه كه منجر به كسب مزيت رقابتي سازمان هاي ميشود نيروي انساني با كيفيت، خلاق و پوياست.

از اين رو در عصر حاضر، منابع انساني عمده ترين دارايي نا مشهود قلمداد ميشوند و بايد كاركنان را كليد طلايي بهبود كيفيت و بهره وري كليه فرآيندهاي سازماني دانست. سازمان هاي پيشرو با تلاش براي جذب، پرورش، نگهداشت و به كارگيري نيروهاي زبده مزيتي رقابتي امروز و فرداي خود را تضممين ميكنند. در اين مقاله در مديريت منابع انساني در شركت هاي كوچك و متوسط ميپردازيم. توجه به اين مقوله در مديريت اين شركت ها كه در آينده اقتصادي كشور جايگاه ويژه اي دارند، ميتواند در اين ميان مهم به نظر مي آيد، منابع انساني بعنوان برجسته ترين عامل مزيت رقابتي در رشد و توسعه كارآفريني و متعاقب آن تمايز سازمان ها از يكديگر نقش كليدي ايفا كرده است. در همين راستا الگوي تعالي سازماني، توسعه و مشاركت كاركنان و همچنين يادگيري، نوآوري و بهبود مستمر را جزء مفاهيم بنيادين خود قلمداد ميكند و اشاره دارد كه سازمانهاي پيشرو ، اهميت روزافزون سرمايه هاي فكري كاركنان خود را دريافته اند و از دانش آنان در جهت تحقق اهداف اهداف كمي و كيفي خود بهره ميبرند.

گري پكر برنده جايزه نوبل در اقتصاد ميگويد همانطور كه كارخانه ها، ماشين آلات و ديگر سرمايه هاي مادي بخشي از ثروت ملل شمرده ميشوند سرمايه هاي انساني نيز بخش ديگري از اين ثروت هستند. بدون شك اموري چون فناوري، ائتلاف هاي جهاني و نوآوري در آينده بر مزيت رقابتي سازمان ها اثر ميگذارند اما فراموش نكنيم گردش هر يك از اين امور در گرو استعداد و توانايي نيروي انساني است و بنابراين به نظر ميرسد در آينده مزيت راهبردي و اقتصادي نصيب سازمان هايي خواهد شد كه بتوانند در بازار بهتر از سايرين، گروهي متنوع از بهترين و درخشان ترين استعدادهاي انساني را جذب كنند، پرورش دهند و ضمن به كارگيري اثر بخش، نگهداري كنند. امروز شركت هاي بزرگ با مشكلات بزرگي رو به رو هستند اما شركت هاي كوچك با قابليت انعطاف بالا و واكنش سريع به متغيرهاي محيطي و توانايي بالا در همسويي با نياز بازار، روز به روز سهم بيشتري از بازار به دست مي آورند، اين حقيقت بازار كسب و كار در قرن پيش روي ماست. بازار رقابتي تنها به كساني اجازه بقا ميدهد كه بهتر و نه الزاما بيشتر كار ميكنند. با وجود اهميت منابع انساني و لزوما برنامه ريزي براي جذب، نگهداشت و ارتقاي توانمندي هاي نيروي انساني به دليل محدوديت ها و نيز عدم نگرش مبتني بر مديريت منابع انساني در شركت هاي كوچك و متوسط به اين حوزه توجه كافي نميشود.

بازدید : 498
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:36
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
چكيده
مقدمه
ثبات سياسي
نا اطميناني سياستهاي اقتصادي
آزادي اقتصادي
آزادي سياسي
دموكراسي و سرمايه گذاري خصوصي
دموكراسي و سرمايه گذاري بر روي نيروي انساني
دموكراسي و توزيع درآمد
دموكراسي و رشد جمعيت
دموكراسي و تورم
ارزيابي تجربي
آزادي اقتصادي وآزادي سياسي
دموكراسي پايدار
تاثير بلاياي طبيعي بر روي بازارهاي سرمايه
نتيجه گيري
پيشنهادات
منابع

چكيده:
در اين مقاله درباره نقش ثبات سياسي و عوامل سياسي مرتبط با آن به همراه تاثير عوامل ديگري نظير بلاياي طبيعي روي اقتصاد صحبت ميكنيم. در فصل اول مسائل مقدماتي در زمينه اقتصاد و سياست و پايداري اقتصادي را بيان ميكنيم. در فصل دوم نقش ثبات سياسي روي اقتصاد را بررسي ميكنيم. مسائل سياسي نظير آزادي سياسي و دمكراسي را نيز بررسي مي نماييم. در ادامه در فصل سوم نقش بلاياي طبيعي روي اقتصاد و سرمايه گذاري را مطالعه ميكنيم.

مقدمه:
توسعه اقتصادي و ساختار سياسي داراي رابطه تناتنگ و متقابل ميباشند. موفقيت و دوام هر ساختار سياسي، چه ساختار تماميت خواه و چه دموكراسي، وابسته به توسعه، كارآيي اقتصاد و كيفيت سياستهاي اقتصادي دولت است. اما عملكرد اقتصاد، به نوبه خود، هم در مرحله تدوين و تكوين سياست هاي اقتصادي و هم در مرحله اجرا، وابسته به ماهيت و كيفيت ساختار سياسي كشور مي باشد. در بلند مدت توسعه اقتصادي مستلزم آزادي سياسي، آزادي اقتصادي، ثبات سياسي و قابل پيش بيني بودن سياستهاي اقتصادي است.
توسعه اقتصادي در بستر نهادهاي سياسي جامعه انجام ميپذيرد كه پارامترهاي سياسي و اقتصادي توسعه اجتماعي را تعيين مي كنند. درك رابطه بين دموكراسي و توسعه اقتصادي مستلزم شناخت ساختار انگيزه هايي است كه در نهادهاي سياسي جامعه نهفته اند. نهادهاي سياسي قوانين آشكار و نا آشكار بازي را تعيين مي كنند. در اين چارچوب، سازمان ها، مانند شركتها، اتحاديه هاي كارگري، تعاوني ها، احزاب، سازمان هاي قانونگذاري و غيره بازي كنان بازي هستند كه متشكل از افرادي با اهداف مشترك مي باشند. نهادهاي سياسي داراي ويژگي هاي سيستماتيك مي باشند كه توسط نرم ها و معيارهايي مانند ليبرال دموكراسي (از نظر آزادي سياسي) و سرمايه داري (به لحاظ آزادي اقتصادي) و رفتارهاي نهادينه شده اي مانند ثبات سياسي و ثبات سياست هاي اقتصادي هدايت مي شوند.
آزادي سياسي، ثبات سياسي و ثبات سياستهاي اقتصادي سه بعد اصلي هر نظام سياسي مي باشند كه شالوده سياسي مديريت اقتصاد را تشكيل مي دهند. اين ابعاد هم مستقيما و هم غير مستقيم، از طريق تاثير گذاري بر روي عوامل تعيين كننده رشد اقتصادي، مانند تورم، سرمايه گذاري، سرمايه انساني، توزيع درآمد، حقوق مالكيت و رشد جمعيت بر روي رشد اقتصادي تاثير مي گذارند. اين سه جنبه، مشتركا محيط و فضاي سياسي را كه در آن توسعه اقتصادي انجام ميگيرد تعيين و تصميمات اقتصادي افراد را شكل مي دهند.
از ميان اين چهار عامل (آزادي سياسي، آزادي اقتصادي، ثبات سياسي و ثبات سياستهاي اقتصادي) نقش آزادي سياسي يا دموكراسي در رشد اقتصادي بحث برانگيز تر است. نظريه هايي كه رابطه بين دموكراسي و رشد اقتصادي را بررسي مي كنند غالبا دامنه كار را به بررسي تاثير مستقيم دموكراسي بر رشد اقتصادي محدود مي كنند. اما علاوه بر رابطه مستقيم بين اين دو پديده، مي بايست به تاثير غير مستقيم دموكراسي بر رشد اقتصاد، از كانال عواملي كه اين رشد را تعيين مي كنند (مانند سرمايه گذاري، تورم، رشد جمعيت، و توزيع درآمد) نيز توجه داشت.

بازدید : 439
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:28
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
مهم ترين رشته هاي صنايع دستي
قالي بافي
گليم بافي
سوزن دوزي
خامه دوزي
سياه دوزي
سفال گري
سكه دوزي
سفال گري در كلپورگان
چكيده
مقدمه
روستاي كلپورگان
سفال كلپورگان
ابزار كار
مراحل آماده كردن گل رس
شيوه كار
مراحل پخت
ويژگيهاي سفال كلپورگان
سفال كلپورگان و وضع اقتصادي آنان
نتيجه گيري
منابع و مآخذ

مقدمه:
استان سيستان و بلوچستان داراي آب و هواي خشك و گرم است و مردم آن به دو دسته ساكن و عشاير كه ايلات بلوچ را تشكيل ميدهند و غير ساكن هستند، تقسيم ميشوند.
اصولاً منبع اصلي درآمد براي بلوچ هاي ساكن، كشاورزي و براي بلوچ هاي متحرك، دامپروري است كه متاسفانه در سال هاي اخير به علت خشكي فراوان، كشاورزي و دام پروري تا حد بسيار زيادي افت كرده است. در نتيجه عوامل مذكور، مردم استان سيستان و بلوچستان، به ناچار به فعاليتهاي غير كشاورزي روي آورده اند و سعي كرده اند با توسل به فرآورده هاي مذكور، زندگي خود را سر و سامان بخشند، بجز ترانه ها و نغمه ها، صنايع دستي نيز بيانگر چهره اي از زندگي مردمان بلوچ است كه در رنگ ها و نقش هاي سوزن دوزي بلوچ يا گليم و قالي مفهوم مييابند.
جالب اين جاست كه فعاليتهاي صنايع دستي بطور سنتي در استان مذكور توسط زنان انجام ميشود زيرا زنان بلوچ به علت زندگي بسيار محقرانه خود چندان فعاليت خانه داري ندارند. به واسطه سنت ها و عقايد مردان، در خارج از خانه هم نمي توانند كار كنند، در نتيجه هر زن و دختر بلونچ از هفت سالگي و به بهانه تزئين لباس خود، سوزن دوزي بلوچ را مي آموزد و بدين ترتيب به معاش خانواده كمك ميكند، سفال سازي، قالي و گليم بافي و حتي نمدمالي كه كاري سخت و مردانه است، توسط زنان سيستان و بلوچستان انجام ميشود.

بازدید : 468
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:46
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
چكيده
مقدمه
حفرات تشكيل دهنده هيدرات
دوازده وجهي با سطوح پنج ضلعي
چهارده وجهي
شانزده وجهي
رفتار فازي تشكيل هيدرات
فرآيند تشكيل و تجزيه هيدرات
شرايط تشكيل هيدرات و ويژگي عمومي مولكول هاي مهمان
طبيعت شيميايي مولكول هاي مهمان
بررسي هندسي مولكول هاي مهمان
هيدرات بعنوان معضلي در صنعت نفت و گاز
فوائد هيدرات گازي
بهبود شرايط تشكيل هيدرات گازي
مواد بهبود دهنده هيدرات
مواد فعال سطحي
تشكيل مايسل توسط مواد فعال سطحي
هيدروتروپ ها
اثر مواد بهبود دهنده بر فرآيند تشكيل هيدرات
مكانيزم تاثير گذاري مواد بهبود دهنده
فصل سوم
نتيجه گيري و پيشنهادها
منابع و مآخذ
منابع لاتين

فهرست اشكال:
پيوند هيدروژني ميان چهار مولكول آب
ساختار كريستالي پايه براي يخ

چكيده:
با توجه به افزايش سهم گاز طبيعي در بازار مصرف جهاني، توجه به روشهاي انتقال بدون خط لوله افزايش يافته است. بيشتر روشهايي مورد توجه قرار گرفته است كه ظرفيت ذخيره سازي در آنها بالا و از نظر اقتصادي مقرون به صرفه باشند. يكي از ا ين روشها كه امروزه بسيار مورد توجه است، روش حمل گاز توسط هيدرات مي باشد. علاوه بر اين امروزه كاربردهاي صنعتي ديگري نيز براي اين پديده مطرح شده است و سبب شده است كه توجه به آن در صنعت بيشتر از پيش باشد. در پژوهش حاضر براي آشنايي بيشتر با اين پديده در فصل اول هيدرات گازي معرفي شده، ساختارهاي رايج آن و مطالعات عمده اي كه در اين زمينه صورت پذيرفته است، بصورت مشروح بيان شده است. با توجه به مشكلاتي كه در زمينه استفاده از آن در صنعت وجود دارد، محققيق افزودن مواد بهبود دهنده به سيستم تشكيل هيدرات را پيشنهاد نموده اند. از اين رو در فصل دوم به معرفي مواد بهبود دهنده و چگونگي تاثير گذاري آنها پرداخته شده است. در فصل سوم مدل پايه محاسبات هيدرات معرفي شده سپس اين مدل در حضور مواد بهبود دهنده مانند مواد فعال سطحي و هيدروتروپ ها اصلاح شده است، تا مدل پيشگوتري حاصل شود. در فصل چهارم نتايج حاصل از مدل سازي براي سيستم هاي مختلف تشكيل هيدرات براي مثال سيستم آب خالص، سيستم هاي شامل ماده بازدارنده متانول و سيستم هاي شامل انواع مواد بهبود دهنده رايج با نتايج تجربي مقايسه شده است و نشان داده شده است كه مدل با دقت بالايي قادر است فشار تشكيل هيدرات را در دماي مورد نظر پيش بيني نمايد. در فصل پنجم نتايج كلي حاصل از اين پژوهش ارائه شده است و در ادامه پيشنهاداتي جهت ادامه اين تحقيق براي علاقمندان به مطالعه اين پديده بيان گرديده است.

بازدید : 556
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:53
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
جهاني شدن اقتصادي ماهيت و عناصر
افزايش تملك ها و ادغام ها
فصل دوم
نقش دولتها در روند ادغام موثر كشورهاي در حال توسعه در اقتصاد جهاني
تكامل تاريخي نقش دولت در توسعه
نتيجه گيري
اقتصاد خرد
فصل سوم
چه كالاهايي و چگونه بايد توليد شوند؟
خلاصه
چگونه رشد اقتصادي ممكن است ؟
كميابي، انتخاب و هزينه فرصت
كالاهاي سرمايه اي و كالاهاي مصرفي
هزينه هاي آشكار، هزينه هاي پنهان و سود اقتصادي
قانون بازده نزولي (كاهنده)
فصل چهارم
تقسيم كار و تخصيص منابع
لزوم دخالت دولت در اقتصاد كشاورزي
تاثير قيت و در آمد بر مصرف كالا
كمك درآمدي به گروه هاي كم درآمد يا تصميم گيري به جاي آنها
اثرات كاهش و افزايش ماليات بر توليد و درآمد ملي
تورم ركودي يا كسادي همراه با تورم
تاثير نرخ ارز بر افزايش صادرات
لزوم دخالت دولت در اقتصاد
تصويري از رونق اقتصاد
تورم بيكاري
انواع بيكاري
تعديل فصلي در داده هاي اقتصادي
فصل پنجم
ساموري هاي اقتصادي
فصل ششم
دروان تجدد ميجي
منابع

مقدمه:
امروز اقتصاد به لحاظ نظري تحول زيادي يافته و از نوع كاربردي خود فاصله بيشتري گرفته است بطوريكه برخي از تحولات جديد براي كارشناسان اقتصادي هنوز غير قابل استفاده است. به علاوه اقتصاد در سال هاي بعد از جنگ جهاني دوم كه در دو دهه اخير با ويژگي همگايي اقتصاد جهاني و رشد سه تجرات و پيوستگي هاي بين المللي مشخص شده اهميت ويژه اي يافته است. با تمام ناكامي هاي سياسي و علمي و عدم قطعيت هاي حاكم بر سياستكار تدابير اقتصاد. اين بخش از دانش بشري نقش بسزايي در كاهش نوسانات تجاري و ايجاد بستر مناسب رشد اقتصادي ايفا كرده و حداقل اين كه تاريخ را از تجربه مكدر كسادي بزرگ 1929-1933 مصون نگاه داشته است. اما توضيح دستاوردها و تحولات اقتصاد كه روايت نظري و ناكامي هاي آن است هم بسيار مشكل است و هم بسيار طولاني است و مقصود ما از اين اشارات بيان اقتصاد كلان و مدرن اهميت مطالعه و كاربرد آن در تنظيم سطح فعاليت سياست هاي اقتصادي است كه ديگر بر كمتر اند پوشيده ميباشد.
سياستهاي اقتصادي را بحث متعادل عمومي و ارتباط متقابل بازارهاي كالا و پول تشكيل ميدهد كه مقابل اين در بازار در نقطه تقاطع آنها تعادل عمومي طرف تقاضا را تعيين ميكند. با اندازه گيري سطوح تعادلي تقاضاي كل و انتقال آن به دستگاه مختصات عرضه و تقاضاي كالا، تعادل كلي اقتصاد به دست مي آيد. سپس تاثير سياستهاي اقتصادي به تغييرات تقاضا و عرضه كل مورد بحث قرار ميگيرد و از جمله به بارزترين آنها كه سياست هاي مالي و پولي و در آمدي است پرداخته است.
اقتصاد تجربه جديد قدوم همراه با ركورد دهه 1970 را با موفقيت پشت سر نهاده و سپس از تجربه يك كسادي نيمه عميق در 1982 دهه موفقيت خود را در كنترل قدوم و كاهش بيكاري اقتصادهاي صنعتي و تازه صنعتي شده (كه در دهه 1990 نيز تا كنون ادامه يافته) طي كرده است. اكنون ديگر اقتصاد دوران كودكي خود را سپري كرده و مراحل از دوران بلوغ خود را نيز پشت سر گذاشته است بطوريكه در ضرورت مطالعه اقتصاد و اثرات آن در كاهش نوسانات اقتصاد ملي و بين المللي ديگر ترديدي وجود ندارد.

بازدید : 467
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:16
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
پيشگفتار
مقدمه
تعاريف رشد و توسعه اقتصادي
عوامل موثر بر توسعه اقتصادي
عوامل اقتصادي
عوامل سياسي
عوامل اجتماعي و فرهنگي
مطالعه ساير كشورها در مورد ماليات
مطالعه در خصوص بهبود نظام مالياتي
اصلاحات در ساختار مالياتي از طريق
تقويت در مديريت مالياتي از طريق
مطالعه مربوط به رابطه بين ماليات و رشد اقتصادي
چگونگي توزيع درآمد و توسعه اقتصادي
توزيع فردي و توزيع كاركردي
نقش ماليات بر توسعه
مشكلات مقررات مالياتي
اصول كلي تامين بهينه ماليات
اصول كلي اقتصادي
اصول كلي اداري
گسترش فرهنگ پرداخت ماليات
سوابق
مطالعات مربوط به ايران در مورد ماليات
نتيجه گيري
منابع

پيشگفتار:
تعارض ميان معقولات توزيع درآمد و توسعه اقتصادي زماني بالا گرفت كه بلوك شرق خود را پرچمدار طبقات محروم و لذا پيشگام در توزيع عادلانه درآمد و بالاخض تجديد توزيع درآمد و به زيان سرمايه داران و مالكان معرفي كرد و بلوك غرب در سوي ديگر خود را منادي توسعه اقتصادي و رفاه ناميد.
در آشنايي با تحليل هاي خاص نظري و شناخت آنها به كمك تجربه كشورهاي رو به توسعه است كه معلوم ميشود آيا توزيع درآمد در جريان توسعه اقتصادي به زيان يا به نفع گروه هاي كم درآمد عمل ميكند و يا اين كه آيا بهبود توزيع درآمد از طريق سياست هاي مالياتي و انجام هزينه هاي دولتي در نهايت توسعه اقتصادي را كند يا تند ميسازد.
مطلب مهم تري كه وجود دارد تاثير واقعي اين سياست هاست زيرا اغلب اوقات سياست هاي متوجه تعديل درآمد به واسطه ساختارهاي ناقص اقتصادي و نهادهاي وابسته به گروه هاي پردرآمد خلاف هدف اصلي نفعي عايد گروه هاي كم درآمد نميشود. در نتيجه مسير تحقق عدالت اجتماعي يا دست كم يكي از مسيرهاي آن توسعه اقتصادي است. در اين راستا سياست هاي مالي (كه سياست هاي مالياتي نقش مهمي از سياست هاي مالي است.) از طريق تاثير بر تخصيص عوامل توليد، توزيع درآمد و ثروت، بهبود در بازدهي نيروي كار و نهايتاً تامين مالي سياستهاي توسعه اقتصادي به تحقق اين هدف كمك ميكند.

بازدید : 445
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:75
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
مديريت مصرف چيست؟
اهداف مديريت مصرف
راه هاي دستيابي به اهداف مديريت مصرف
برخي از عوامل موثر بر مصرف
عوامل اقتصادي و حقوقي
عوامل فني
عوامل اجتماعي فرهنگي
منافع اجراي مديريت مصرف
منافع ملي
منافع مشتركين
منافع صنعت برق
آشنايي با نظام تعرفه بندي مصارف انرژي الكتريكي
مقررات تعرفه گذاري فعلي
يك درصد صرفه جويي (پيك سايي)
دو درصد صرفه جويي (پيك سايي)
سه درصد صرفه جويي (پيك سايي)
برنامه ريزي اعمال مديريت مصرف
پيك سايي
دره زدايي
جابجايي بار
انعطاف پذير كردن منحني بار
صرفه جويي راهبردي
رشد بار راهبردي
برنامه‏ ريزي راهبردي
برنامه‏ ريزي منابع سمت توليد و مصرف
فرآيند برنامه‏ ريزي راهبردي
فرآيند برنامه‏ ريزي منابع سمت مصرف و توليد
پيش بيني بار
انتخاب گزينه هاي سمت توليد
انتخاب گزينه هاي سمت مصرف
توسعه برنامه‏ ريزي يكپارچه منابع (IRP)
تجزيه و تحليل عدم قطعيت ها و ريسك ها
تجزيه و تحليل تعرفه ها
مديريت مصرف برق در بخش خانگي
راهكارهاي مديريت مصرف در بخش خانگي
روشنايي
سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي
ساير لوازم و تجهيزات الكتريكي
ماشين لباسشويي و ماشين ظرفشويي
يخچال و فريزر
لوازم صوتي و تصويري
كولر گازي
الگوي مصرف برق بخش خانگي در مناطق گرمسير و غير گرمسير كشور
تجزيه و تحليل اطلاعات مناطق
تجزيه و تحليل مجموع مصارف مشتركين
مديريت مصرف برق در بخش صنايع
بهينه سازي مصارف سيستم روشنايي
بهينه سازي مصرف موتورهاي الكتريكي
بهينه سازيم صرف سيستم هواي فشرده (كمپرسورها)
بهينه سازي در مشعل ها و كوره ها و سيستم هاي سرمايش و گرمايش
نصب خازن
مديريت مصرف برق در بخش ساختمان هاي اداري
مصارف روشنايي
اقدامات كوتاه مدت
اقدامات ميان مدت
مصارف سرمايشي و گرمايشي
كليات
اقدامات كوتاه مدت
اقدامات ميان مدت
ساير مصارف
اقدامات كوتاه مدت
اقدامات ميان مدت
واحد هاي تجاري
مديريت مصرف برق در بخش تجاري
ساعات اوج مصرف چگونه بوجود مي آيد؟
روشنايي در بخش تجاري
استفاده از لوازم گرمايشي و سرمايشي در بخش تجاري
مديريت مصرف برق در بخش روشنايي معابر
اهداف
پتانسيل
سر فصل هاي عملكرد در زمينه صرفه جويي در روشنايي معابر
شناسايي
فرهنگ سازي
فعاليت هاي اجرايي
هزينه
نمونه اي از اجراي طرح كاهش ديماند در صنايع
جايگاه مديريت مصرف در اهداف چشم انداز 20 ساله كشور
منابع

مقدمه:
مديريت مصرف چيست؟
مديريت مصرف مجموعه اي از روش ها و راهبردهاست كه به منظور بهينه سازي مصرف انرژي به كار گرفته ميشود. بديهي است واژگان مديريت مصرف انرژي در مفهوم عام خود در برگيرنده همه اشكال و انواع انرژي ميباشد. با اين حال به دليل گستره كاربرد انرژي الكتريكي در زندگي بشر كه ناشي از مزاياي متعدد آن ميباشد، قسمت عمده فرآيندهاي مديريت مصرف مرتبط با مديريت مصرف انرژي الكتريكي ميباشد. مديريت مصرف برق شامل مجموعه اي از فعاليت هاي بهم پيوسته بين صنعت برق و مشتركين آن به منظور تعديل بار مصرفي مشترك است تا بتوان با كارآيي بيشتر و هزينه كمتر به مطلوبيت يكساني در زمينه مصرف دست يافت. بدين ترتيب هم عرضه كننده و هم مصرف كننده برق به سود بيشتري در اين زمينه دست خواهند يافت.
مديريت مصرف انرژي الكتريكي با توجه به استراتژي و اهداف تعيين شده براي آن به دو گروه زير تقسيم بندي ميشود:
1) مديريت مصرف انرژي در بخش مصرف (Demand side management)
2) مديريت مصرف انرژي در بخش توليد (Supply side management)
معمولا راهكارهاي اجرايي در بخش مصرف بسيار موثرتر از راهكارهاي بخش توليد هستند. معمولا راهكارهاي مديريت انرژي در سمت مصرف بسته به ميزان هزينه اي كه در پي دارند به سه دسته زير تقسيم ميشوند:
گروه اول) روش هايي هستند كه هزينه اي نداشته باشند مثلا استفاده درست از وسايل و دستگاه ها و مراقبت و نگهداري از آن ها.
گروه دوم) روش هايي هستند كه هزينه دارند اما اين هزينه ها چندان زياد نيست (روش هاي كم هزينه) مانند تعمير و نگهداري وسايل، اندازه گيري ميزان مصرف انرژي در دستگاه هاي مختلف يك كارخانه و نظارت بر تغيير مصرف هر دستگاه، عايق كاري لوله ها و كانال ها، اجراي برنامه هاي آموزشي در خصوص روش هاي كاهش انرژي.
گروه سوم) روش هاي پر هزينه هستند. در اين روش ها بايد تغييرات اساسي جهت بهبود مصرف انرژي در دستگاه ها، تاسيسات و ساختمان ها بوجود آورد مثلا اگر كارخانه اي كهنه و قديمي باشد بايد در صورت نياز و امكان صرفه جويي انرژي، دستگاه هاي آن را با دستگاه هاي نو تعويض كرد يا دستگاه هاي تكميلي در جهت جلوگيري از اتلاف انرژي نصب نمود يا اگر ساختماني كهنه شده باشد بايد تمام تاسيسات گرمايش و سرمايش آن را تعويض كرد.

بازدید : 449
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:161
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
تشكر و قدرداني
تقديم به
چكيده
فصل اول – كليات تحقيق
مقدمه
بيان مسئله
اهميت موضوع تحقيق
اهداف تحقيق
دلايل و انگيزه هاي انتخاب موضوع
فرضيه هاي تحقيق
قلمرو تحقيق
جامعه آماري
روش تحقيق
روش جمع آوري اطلاعات
روش تجزيه و تحليل اطلاعات
ساختار كلي تحقيق
تعريف واژه ها
فصل دوم – ادبيات تحقيق
بخش اول – روش هاي تامين مالي
تاريخچه
شيوه هاي تامين مالي
روش هاي متداول براي تامين مالي
تامين مالي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت
وام هاي بلند مدت
ويژگي هاي وام هاي بلند مدت
مزاياي وام هاي بلند مدت
معايب وام هاي بلند مدت
سهام ممتاز
ويژگي هاي سهام ممتاز
انتشار سهام ممتاز بعنوان يكي از ابزارهاي تامين مالي
مزاياي انتشار سهام ممتاز
معايب انتشار سهام ممتاز
سهام عادي
ويژگي هاي سهام عادي
انتشار سهام عادي بعنوان يكي از ابزارهاي تامين مالي
مزاياي انتشار سهام عادي
معايب انتشار سهام عادي
اختيار خريد سهام
ويژگي هاي اختيار خريد سهام عادي
مزاياي اختيار خريد سهام
معايب اختيار خريد سهام
سهام عادي
ويژگي هاي عمومي سهام عادي
نقاط قوت و ضعف سهام عادي از ديدگاه شركت ها
نقاط ضعف سهام عادي از ديدگاه شركت ها
سودهاي توزيع نشده شركت
سود انباشته
مزاياي استفاده از سود انباشته
معايب استفاده از سود انباشته
روش هاي متداول براي ارزيابي سهم سود شركت ها
سود سهمي
اشكالات استانداردهاي حسابداري شماره 15
بازده سهام
بخش دوم – هزينه هاي تامين مالي
هزينه سرمايه
محاسبه ميانگين موزون هزينه سرمايه
مزاياي كاربرد ضريب ارزش دفتري
معايب كاربرد ضريب ارزش دفتري
معايب استفاده ارزش بازار
نظريه هاي ساختار سرمايه
مفروضات CAPM
نظريه ارتباط سياست تقسيم سود با ارزش شركت
موسسات درحال رشد
موسسات در حال افول
موسسات در حال بلوغ
تئوري عدم اطمينان (پرنده در دست)
عوامل موثر بر سياست تقسيم سود
بخش سوم – تاثير روش هاي تامين مالي بر رو ارزش شركت ها
تاثير روش هاي تامين مالي بر روي ارزش هاي شركت ها
تاثير تامين مالي از طريق بدهي بر روي ارزش شركت ها
تاثير تامين مالي از طريق سهام ممتاز بر روي ارزش شركت ها
تاثير تامين مالي از طريق سهام عادي بر روي ارزش شركت ها
اهرام مالي
سيات تقسيم سود و ارزش شركت
اصول اساسي حاكم بر تحقيق
اثر سياست تقسيم سود
سودآوري و ارزش شركت
رشد تقسيم سود و رشد سودآوري
بخش چهارم :- تحقيقات انجام شده (داخل و خارج)
تحقيقات انجام شده در خارج از ايران
تحقيقاتي انجام شده در داخل ايران
فصل سوم – متدولوژي تحقيق
مقدمه
روش تحقيق
اهداف تحقيق
فرضيه هاي تحقيق
جامعه آماري
نمونه آماري
قلمرو تحقيق
روش جمع آوري اطلاعات
روش آزمون داده ها و فرضيه هاي تحقيق
ضريب همبستگي پيرسون
آزمون اختلاف ميانگين دوجامعه توزيع t استيودنت – توزيع استاتيك
آزمون واريانس دو جامعه – توزيع f (استندكور/ فيشر)
آزمون K-S
فصل چهارم – نتايج و تجزيه و تحليل تحقيق
مقدمه
آزمون فرضيه ها
فصل پنجم – نتيجه گيري و پيشنهادات
مقدمه
نتايج آزمون فرضيه هاي تحقيق
نتيجه گيري كلي
پيشنهادت تحقيق
پيشنهادات مبتني بر نتايج آزمون فرضيه هاي تحقيق
پيشنهادات آتي
محدوديت هاي تحقيق
منابع و ماخذ

چكيده:
افزايش ثروت سهامداران هدف نهايي موسسات غير انتفاعي است. بدست آوردن سود بيشتر و در نتيجه افزايش ثروت سهامداران از طريق انتخاب روش تامين مالي بهينه يكي از مواردي است كه شركت ها بعنوان يك راهكار براي دستيابي به اهداف خود مد نظر قرار ميدهند گروهي از متخصصين عقيده دارند كه اخذ تصميمات مدبرانه مديريت ميتواند باعث افزايش ارزش شركت شود نه ساختار سرمايه، اخذ تصميم هاي آگاهانه ميتواند باعث سود بيشتر و در نتيجه افزايش ثروت سهام داران ميشود. هدف اصلي اين تحقيق استفاده از روش هاي تامين مالي از طريق افزايش سرمايه (سود سهمي و مطالبات آورده نقدي) و وام (وام بلند مدت و وام كوتاه مدت) بر بازده واقعي سهام شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ميباشد. بدين منظور از نسبت هاي بدهي هاي كوتاه مدت به كل دارايي ها، بدهي بلند مدت به كل دارايي ها، درصد افزايش سرمايه و بازده واقعي شركت ها را براي يك دوره مالي بين سال هاي 1382الي 1384 مورد بررسي قرار گرفته و نمونه آماري اين تحقيق عبارتست از شركت هاي كه فقط از افزايش سرمايه و يا وام استفاده نموده اند. و براي جمع آوري اطلاعات از روش هاي كتابخانه اي (كتب و نشريات و مقالات حرفه اي و تخصصي) و براي جمع آوري اطلاعات مالي براي آزمون فرضيه ها از صورت هاي مالي حسابرسي شده بين سال هاي 1382 الي 1384 موجود در نرم افزار ره آوردو آزمون هاي آماري مناسب شامل آزمون مقايسه ميانگين دو جامعه (توزيع t) و ضريب همبستگي پيرسون و k-s و با كمك نرم افزار spss مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است بطور كلي يافته هاي تحقيق نشان ميدهد كه شركت هايي كه از افزايش سرمايه استفاده نموده اند، بر بازده واقعي سهام شركت ها تاثير مثبت ندارد ولي شركت هايي كه از وام استفاده نموده اند، بر بازده واقعي سهام شركت ها تاثير مثبت دارند.

مقدمه:
گسترش فزاينده و پيچيدگي فعاليتهاي اقتصادي و تحول سريع و روز افزون معاملات بازرگاني در دنياي امروز اعم از تجارت داخلي و يا بين المللي و نياز شركت هاي توليدي و بازرگاني براي حفظ ظرفيت با توسعه فعاليت ها و طرح ها، سرمايه گذاري در جهت حفظ يا افزايش قدرت رقابت ازعرصه هاي داخلي و جهاني نياز اين شركت ها را به منابع مالي را افزايش داده است و توانايي شركت در تعيين منابع مالي بالقوه براي تهيه سرمايه گذاري ها و تهيه برنامه هاي مالي مناسب، از عوامل اصلي رشد و پيشرفت شركت به حساب مي آيد. از چنين شرايطي بهره گيري از تكنيك هاي مديران مالي در اداره امور شركت ها بيشتر از هر زماني ضرورت دارد.
تهيه خط مشي صحيح مالي توان شركت در نيل به هدف هاي استراژيك را تقويت ميكند. بديهي است براي شركت ها موفقيت دراز مدت مستلزم توليد كالاهايي با كيفيت بالاتر، هزينه كمتر و فروش با قيمت مناسب است كه امر توليد خود مستلزم تامين منابع مالي با هزينه قابل قبول است. در اغلب كشورهاي دنيا بازار سرمايه بعنوان يكي از مهم ترين ابزارهاي رسيدن به رشد و توسعه اقتصادي در نظر گرفته ميشود. ايران اگر چه كشوري با قابليت هاي پيدا و پنهان بسيار است ولي اغلب شركت هاي ايران از كمبود سرمايه رنج ميبرند. علاوه براين ساختار بازار سرمايه كشور در رابطه با تجهيز و تخصيص منابع مالي ضعيف بوده و بصورت موثر و كارآمد عمل نميكند. با شكوفايي مجدد بورس اوراق بهادار تهران و گسترش بورس به ساير استان ها و با استقبال عمومي از اوراق بهادار موضوع چگونگي تصميم گيري سرمايه گذاران با توجه به ميزان آگاهي عمومي نسبت به روش هاي تامين مالي و فرايندهاي تصميم گيري مالي به موضوعي در خور اهميت تبديل شده است. عوامل متعددي باعث افزايش ميزان سرمايه مورد نياز شركت ها ميباشند يكي از مهم ترين عوامل اجراي پروژه ها و طرح هاي توسعه ميباشد در صحنه رقابت شركت هايي موفق اند كه علاوه بر تداوم فعاليت و حفظ سرمايه خود از بازار، در راستاي رشد و پيشرفت نيز گام بردارند.
عامل مهم افزايش سطح عمومي قيمت ها يا به عبارت ديگر تورم است كه باعث شده سرمايه مورد نياز براي انجام فعاليت هاي در حال حاضر چندين برابر سرمايه مورد نياز در سال هاي قبل باشد. از اين رو مديريت شركت همواره با مشكل تامين مالي روبرو است. تصميمات تامين مالي شركت باعث خواهد شد ساختار مالي آن تغيير كند كه بر بازده ريسك سهام شركت در بازار اثر خواهد گذاشت. به طور قطع سرمايه گذاران در هنگام ارزيابي شركت اين مطلب را مدنظر قرار خواهند داد در نتيجه منابع سهام داران شركت تحت تاثير قرار خواهند گرفت. به اين دليل مديريت در تصميم گيري درباره تامين مالي كوتاه مدت و تامين مالي بلند مدت بايد با دقت آثار و نتايج هر كدام از روش هاي تامين مالي را در نظر بگيرد و از ابزارهاي مالي شناخت دقيقي پيدا كند تا بتواند ابزارهاي مناسبي را در بازارهاي مالي بكار گيرد و اقتصادي ترين شيوه تامين مالي را كه ريسك و بازده آن متناسب باشد را برگزيند.

بازدید : 406
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:23
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
چكيده
بيان مسئله
شرايط كشور ما در زمان تهاجم عراق به ايران
ادبيات تحقيق
مباني نظري
روش هاي جمع آوري اطلاعات
روش گردآوري اطلاعات
ابزار گردآوري اطلاعات
جمع بندي و نتيجه گيري
پيشنهادات
منابع ماخذ

مقدمه:
جنگ بي ترديد يكي از شگفت انگيزترينم پديده هاي اجتماعي است و بسياري از مواقع ناخواسته در عرصه حيات بشري آفريننده تاريخ و دگرگون كننده آن بوده است.
پس جنگ يكي از متغيرهاي مهم تحول حيات اجتماعي است.
در طول تاريخ جنگ هاي متعددي كه ناشي از عوامل مختلفي بوده روي داده است و پيامدهاي گوناگوني بر جاي گذاشته اند. تضادهاي قومي، نژادي، عقيدتي، سياسي، اقتصادي و غيره جنگ ها را پديد آورده اند و باعث تلفات و صدمات سنگين انساني، اجتماعي، رواني و اقتصادي شده اند.
هر جنگلي هم داراي كاركردها و پيامدهاي مثبت و هم منفي است.
با نگاهي گذرا به گذشته كشور ايران ميتوان پي برد كه ايران در طول تاريخ خواد اغلب با پديده اجتماعي موجه بوده است. كه تبعات مثبت و منفي فراواني در ابعاد مختلف در پي داشته است. از ميان جنگ هاي حادث شده، جنگ تحميلي عراق عليه ايران آخرين جنگ ايران بود.
حال سوال اصلي اين است كه اين جنگ تحميلي عراق عليه ايران چه كاركردها و پيامدهاي مثبتي را داشته است؟

چكيده:
اين مقاله ميكوشد تا كاركردها و پيامدهاي مثبت جنگ تحميلي عراق عليه ايران را بررسي نمايد.
بررسي ها نشان ميدهند كه در جنگ عراق عليه ايران، تنها با دولت صدام رو به رو نبوديم بلكه با جهان روبرو شديم. تجهيزات و امكاناتي كه در اختيار عراق بود، جو سياسي اي كه در جهان به نفع او عمل ميكرد و ارزهاي نفتي اي كه در اختيار او قرار ميگرفت همه حاكي از اين مسئله بود.
هشت سال دفاع مقدس، هشت ها بعد و روزنه براي ديدن و نگريستن دارد. اين تاريخ تنها يك تاريخ جنگ نيست و گاهي چنان است كه از تعريف جنگ فاصله اي باور نكردني ميگيرد و در هيچ يك از قالب هاي مربوط به جنگ در نمي گنجد.
انگار با بازخواني اين رويداد، حس غريبي به ما دست ميدهد كه منجر به اميد به فردا ميشود.

تعداد صفحات : 153

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1532
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • بازدید امروز : 168
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 135
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 467
  • بازدید ماه : 1670
  • بازدید سال : 10135
  • بازدید کلی : 1164995
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی