loading...

بهترين و سريعترين مرجع دانلود كارآموزي و پروژه و پايان نامه

دانلود پايان نامه و پروژه و كارآموزي در تمامي رشته هاي دانشگاهي

بازدید : 415
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:49
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
علم منطق
تعريف منطق
فايده منطق
خطاي ذهن
موضوع منطق
تصوير و تصديق
علم و ادراك
ضروري و نظري
كلي و جزئي
نصب اربعه
كليات خمس
روابط فلسفه و عرفان
نظريه خلق جديد عرفا
فلسفه اسلامي پيش از ملاصدرا
فلسفه نقادي
فلسفه و كلام در دوران اسلامي
عقل در دين و فلسفه
نسبت علم و فلسفه جديد با اسلام
دين با علم و فلسفه جديد نمي تواند جمع شود
منابع

علم منطق:
يكي از علومي كه از جهان خارج دارد حوزه فرهنگ اسلامي شد و پذيرش عمومي يافت و حتي بعنوان مقدمه اي بر علوم ديني جزء علوم ديني قرار گرفت علم منطق است.
علم منطق از متون يوناني ترجمه شد، واضح و مدون اين علم از سلطاطاليس يوناني است. اين علم در ميان مسلمين نفوذ و گسترش فوق العاده يافت اضافاتي بر آن شد و بر سر حد كمال رسيد.
بزرگترين منطق هاي ارسطويي كه در ميان مسلمين تدوين شد منطق الشفاي بوعلي سينا است.
منطق الشفا چندين برابر منطق خود ارسطو است. متن يوناني، ترجمه عربي و هم ترجمه ديگر منطق ارسطو به زبان هاي ديگر اكنون در دست است. منطق ارسطو را ضين بن اسحاق ترجمه كرد و اكنون عين ترجمه موجود است.
در قرون جديد به وسيله فرانسيس بيكن انگليسي و دكارت فرانسوي منطق ارسطويي سخت مورد هجوم و ايراد قرار گرفته سال ها و بلكه در سه قرن گذشته در حالي كه اروپا ايمان خود را به منطق ارسطويي به كلي از دست داده بود تدريجاً از شدت حمله و هجوم به آن كاسته شد. براي ما لازم است نه مانند عده اي چشم بسته منطق ارسطويي را ينپذيريم و همچنين مانند عده اي ديگر چشم بسته آن را محكوم نكنيم بلكه تحقيق كنيم و ببينيم ارزشي كه منطق ارسطويي براي خود قايل است چه ارزشي است.
ناچاراً بايد آن را تعريف كنيم.

تعداد صفحات:49
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
علم منطق
تعريف منطق
فايده منطق
خطاي ذهن
موضوع منطق
تصوير و تصديق
علم و ادراك
ضروري و نظري
كلي و جزئي
نصب اربعه
كليات خمس
روابط فلسفه و عرفان
نظريه خلق جديد عرفا
فلسفه اسلامي پيش از ملاصدرا
فلسفه نقادي
فلسفه و كلام در دوران اسلامي
عقل در دين و فلسفه
نسبت علم و فلسفه جديد با اسلام
دين با علم و فلسفه جديد نمي تواند جمع شود
منابع

علم منطق:
يكي از علومي كه از جهان خارج دارد حوزه فرهنگ اسلامي شد و پذيرش عمومي يافت و حتي بعنوان مقدمه اي بر علوم ديني جزء علوم ديني قرار گرفت علم منطق است.
علم منطق از متون يوناني ترجمه شد، واضح و مدون اين علم از سلطاطاليس يوناني است. اين علم در ميان مسلمين نفوذ و گسترش فوق العاده يافت اضافاتي بر آن شد و بر سر حد كمال رسيد.
بزرگترين منطق هاي ارسطويي كه در ميان مسلمين تدوين شد منطق الشفاي بوعلي سينا است.
منطق الشفا چندين برابر منطق خود ارسطو است. متن يوناني، ترجمه عربي و هم ترجمه ديگر منطق ارسطو به زبان هاي ديگر اكنون در دست است. منطق ارسطو را ضين بن اسحاق ترجمه كرد و اكنون عين ترجمه موجود است.
در قرون جديد به وسيله فرانسيس بيكن انگليسي و دكارت فرانسوي منطق ارسطويي سخت مورد هجوم و ايراد قرار گرفته سال ها و بلكه در سه قرن گذشته در حالي كه اروپا ايمان خود را به منطق ارسطويي به كلي از دست داده بود تدريجاً از شدت حمله و هجوم به آن كاسته شد. براي ما لازم است نه مانند عده اي چشم بسته منطق ارسطويي را ينپذيريم و همچنين مانند عده اي ديگر چشم بسته آن را محكوم نكنيم بلكه تحقيق كنيم و ببينيم ارزشي كه منطق ارسطويي براي خود قايل است چه ارزشي است.
ناچاراً بايد آن را تعريف كنيم.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 153

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1532
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • بازدید امروز : 108
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 290
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 109
  • بازدید ماه : 4351
  • بازدید سال : 17972
  • بازدید کلی : 1172832
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی