loading...

بهترين و سريعترين مرجع دانلود كارآموزي و پروژه و پايان نامه

دانلود پايان نامه و پروژه و كارآموزي در تمامي رشته هاي دانشگاهي

بازدید : 445
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:94
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فرآيند برنامه‌ريزي و سياست هاي طرح
تعيين استراتژي و اهداف كلان پروژه
روش هاي پژوهش و تفسير مشكل
بررسي نيازهاي قشراستفاده گر
تعيين هويت و موقعيت استفاده گر
تعيين قدرت اقتصادي
بررسي نيازها در توليد و محصول
تاريخچه محصول
روش ساخت و امكانات تكنولوژي
پيشينه ساخت
تعريف هندسي گنبد
گوشه سازي = گوشه بندي
ترمبه = سرمبه = سلمبه
فيلپوش
ترميم پتگين = پتكين Patking
ترمبه پتكانه
شكنج = چين و چروك
طاق بندي يا طاق بست
كاربندي يا كاربست
دو پوسته كاملاً به هم پيوسته
گنبدهاي دو پوسته ميان تهي
گنبدهاي دو پوسته كاملاً از هم گسسته يا گسيخته
آهيانه
انواع پوسته هاي آهيانه
پوسته خاكي
پوشش چيله- چيلو – سيلو
پوشش بستو (بستو – كوزه)
پوشش سبوئي
طرز چيدن مصالح گنبد
گرد چين Gerd-chin
رگچين Rag-chin
تركين Tarkin
طرز ساختن گنبد
طرز ساختن گنبدهاي تركين
روش هاي ساخت
تعريف كامپوزيت و مختصري در مورد آن
تعريف كامپوزيت
تقسيم بندي مواد كامپوزيت
نقاط قوت كامپوزيت ها
مهمترين موارد كاربرد كامپوزيت
مصرف سرانه مواد كامپوزيتي در كشور
روش هاي توليد كامپوزيت
روش لايه گذاري دستي
روش قالب گيري فشاري
روش دستگاه خلاء (وكيوم)
مواد مصرفي
آشنايي با برخي از مهمترين الياف و كامپوزيت ها
الياف كربن
الياف آراميد
كامپوزيت FRP
تعمير و نگهداري
تعمير و تقويت خارجي سازه ها
ساخت سازه هاي تمام كامپوزيت
تعمير و تقويت داخلي سازه ها
بررسي عوامل و نيازهاي محيط زيست
بررسي شرايط اقليمي محيط
بررسي شرايط فرهنگي
فضا
شكل
نور
رنگ
بررسي عوامل و نيازهاي حاكم بر بازار
تعيين نيازهاي ارگونوميكي
نيازهاي ارگونوميكي نمازگزاران
نيازهاي ارگونوميكي كارگران و نصابان گنبد
فهرست منابع و مأخذ

مقدمه:
در طول تاريخ – تمدن هاي سنتي به چادر، مقبره و محراب به عنوان سمبومي از عالم كائنات مينگريستند ايده «خانه كيهاني» از ارتباط دادن ساختمان ها با آسمان ها توسعه يافت. از آن جا كه شكل كرومي معنايي ژرف براي انسان سنتي داشت. طبيعي بود كه اين معنا را ازشكل مشابه ديگري منتقل كند. اصطلاحات «چادر كيهاني» «چتر الهي» «بيضعه كيهاني» و «جام آسماني» نشانگر عقايد سنتي و معاني باطني درباره گنبد هستند.
در فرهنگ اسلامي گنبد داراي تجلي زنده‌اي از جهان شناسي اسلامي است. به وسيله معاني سمبرليكي مفاهيم مركز، دايره و كره نهفته در گنبد به تماميت به واقعيت ميپيوندند. يك ارتباط اساسي در اين مورد كه تأكيد زيادي روي آن است. ايده روح ميباشد كه همزمان همه موجودات را فرا ميگيرد، همان گونه كه گنبد فضاي محدود به خود را در بردارد و طاق آسمان كه همه آفرينش را احاطه ميكند. عبور اين «روح» از نوك گنبد سمبول و حركت است. اين عبور را ميتوان به طرف پايين و داراي انبساط به سمت كثرت يا به طرف بالا و داراي انقباض به سمت وحدت دانست.
گنبد يك شكل از صورت زنده است. ايده‌اي است كه در امكانات مادي تجلي ميكند. در پيشينه صحرانشيني، گنبد شبيه به ساختمان هاي گنبدي است كه از اسكلت ها گرد چوبي ساخته ميشدند و روي آن ها با پارچه يا پوست پوشيده ميشد. پس از گسترش گنبدهاي چربي به توسط انسان هاي شهرنشين – معماري آجر و سنگ به عنوان ادامه آن آغاز شد و شكل هاي قابل احترامي با مواد و مصالح دائمي و سنگين ساخته شد. مهارت و استادي معماران باعث سبك تر شدن وزن گنبد شد. زيرا معيار بارز زيبايي در گنبد همان سبكي آشكار آن ها بود، چه از نظر مواد سازنده آن و چه از نظر ديدگاه چشم. زيرا تقليد «سنگين» تنها هنگامي كامل ميشود كه با سبكي ازلي «چادر كيهاني» كه از آن منشأ ميگيرد، همساز شود.
الگوها و رنگ ها، هم داخلي و هم خارجي ميتواند در اين سبكي نقشي داشته باشند. چرخ هاي كيهاني يا مندل ها، مانند شكوفه‌هاي ايجاد شده به توسط هندسه دايره روي سطوح گنبدي نمايان ميشود. رنگ ها، ملايم و آرام – تصور عقل را ايجاد كرده و به شور و هيجان نفس اشارت دارند. اين رنگ هاي سفيد، سبز، آبي – فيروزه‌اي. طلايي يا حاصل آجر كاري و گچبري يا تركيبي از آن ها هستند. گنبد در همه تجلياتش محل «عرش الهي» پذيراي عقل و آزاد از زمان در شكل است.
پيامبر اكرم (ص) در معراج خود، گنبد بسيار بزرگي از مرواريد مفيد را تشريع ميكنند كه روي چهار ستون كناري قرار داشت و روي آن ها چهار قسمت «بسم الله الرحمن الرحيم » نوشته شده بود و از آن چهار چشمه آب، شير، عسل و شراب جاري بود. اين تمثيل مدل روحاني هر بناي گنبدي را توضيح ميدهد. مرواريد سفيد سمبل «الروح» است كه گنبد آن همه خلقت را احاطه ميكند. روح كلي كه قبل از ديگر مخلوقات خلق شده است. عرش الهي نيز كه همه چيز در برميگيرد (العرش المحيط) سمبول عرش، فضاي نامرئي فراسوي آسمان پرستاره است. از ديدگاه جسماني، كه براي انسان طبيعي است ستارگان در كره‌هاي متحدالمركز حول زمين حركت ميكنند و به وسيله فضاي بي انتها احاطه شده‌اند و خود اين فضا به توسط روح كلي كه به عنوان «محل» متافيزيكي ادراك و معرفت در نظر گرفته ميشود، در بر گرفته ميشود.
مقطع يك گنبد شبيه به تير (نيزه) و كمان «محمد» (ص) (كلمه) تير «حقيقت محمدي» (روح) و نشانه و هدف آن «روح كلي» (الروح) است. پرواز اين تير روحاني پرواز و خروج از تاريكي به سوي «نور مطلق» ميباشد. گنبد نشانه خدا شدن «كلمه» انسان است.

تعداد صفحات:94
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فرآيند برنامه‌ريزي و سياست هاي طرح
تعيين استراتژي و اهداف كلان پروژه
روش هاي پژوهش و تفسير مشكل
بررسي نيازهاي قشراستفاده گر
تعيين هويت و موقعيت استفاده گر
تعيين قدرت اقتصادي
بررسي نيازها در توليد و محصول
تاريخچه محصول
روش ساخت و امكانات تكنولوژي
پيشينه ساخت
تعريف هندسي گنبد
گوشه سازي = گوشه بندي
ترمبه = سرمبه = سلمبه
فيلپوش
ترميم پتگين = پتكين Patking
ترمبه پتكانه
شكنج = چين و چروك
طاق بندي يا طاق بست
كاربندي يا كاربست
دو پوسته كاملاً به هم پيوسته
گنبدهاي دو پوسته ميان تهي
گنبدهاي دو پوسته كاملاً از هم گسسته يا گسيخته
آهيانه
انواع پوسته هاي آهيانه
پوسته خاكي
پوشش چيله- چيلو – سيلو
پوشش بستو (بستو – كوزه)
پوشش سبوئي
طرز چيدن مصالح گنبد
گرد چين Gerd-chin
رگچين Rag-chin
تركين Tarkin
طرز ساختن گنبد
طرز ساختن گنبدهاي تركين
روش هاي ساخت
تعريف كامپوزيت و مختصري در مورد آن
تعريف كامپوزيت
تقسيم بندي مواد كامپوزيت
نقاط قوت كامپوزيت ها
مهمترين موارد كاربرد كامپوزيت
مصرف سرانه مواد كامپوزيتي در كشور
روش هاي توليد كامپوزيت
روش لايه گذاري دستي
روش قالب گيري فشاري
روش دستگاه خلاء (وكيوم)
مواد مصرفي
آشنايي با برخي از مهمترين الياف و كامپوزيت ها
الياف كربن
الياف آراميد
كامپوزيت FRP
تعمير و نگهداري
تعمير و تقويت خارجي سازه ها
ساخت سازه هاي تمام كامپوزيت
تعمير و تقويت داخلي سازه ها
بررسي عوامل و نيازهاي محيط زيست
بررسي شرايط اقليمي محيط
بررسي شرايط فرهنگي
فضا
شكل
نور
رنگ
بررسي عوامل و نيازهاي حاكم بر بازار
تعيين نيازهاي ارگونوميكي
نيازهاي ارگونوميكي نمازگزاران
نيازهاي ارگونوميكي كارگران و نصابان گنبد
فهرست منابع و مأخذ

مقدمه:
در طول تاريخ – تمدن هاي سنتي به چادر، مقبره و محراب به عنوان سمبومي از عالم كائنات مينگريستند ايده «خانه كيهاني» از ارتباط دادن ساختمان ها با آسمان ها توسعه يافت. از آن جا كه شكل كرومي معنايي ژرف براي انسان سنتي داشت. طبيعي بود كه اين معنا را ازشكل مشابه ديگري منتقل كند. اصطلاحات «چادر كيهاني» «چتر الهي» «بيضعه كيهاني» و «جام آسماني» نشانگر عقايد سنتي و معاني باطني درباره گنبد هستند.
در فرهنگ اسلامي گنبد داراي تجلي زنده‌اي از جهان شناسي اسلامي است. به وسيله معاني سمبرليكي مفاهيم مركز، دايره و كره نهفته در گنبد به تماميت به واقعيت ميپيوندند. يك ارتباط اساسي در اين مورد كه تأكيد زيادي روي آن است. ايده روح ميباشد كه همزمان همه موجودات را فرا ميگيرد، همان گونه كه گنبد فضاي محدود به خود را در بردارد و طاق آسمان كه همه آفرينش را احاطه ميكند. عبور اين «روح» از نوك گنبد سمبول و حركت است. اين عبور را ميتوان به طرف پايين و داراي انبساط به سمت كثرت يا به طرف بالا و داراي انقباض به سمت وحدت دانست.
گنبد يك شكل از صورت زنده است. ايده‌اي است كه در امكانات مادي تجلي ميكند. در پيشينه صحرانشيني، گنبد شبيه به ساختمان هاي گنبدي است كه از اسكلت ها گرد چوبي ساخته ميشدند و روي آن ها با پارچه يا پوست پوشيده ميشد. پس از گسترش گنبدهاي چربي به توسط انسان هاي شهرنشين – معماري آجر و سنگ به عنوان ادامه آن آغاز شد و شكل هاي قابل احترامي با مواد و مصالح دائمي و سنگين ساخته شد. مهارت و استادي معماران باعث سبك تر شدن وزن گنبد شد. زيرا معيار بارز زيبايي در گنبد همان سبكي آشكار آن ها بود، چه از نظر مواد سازنده آن و چه از نظر ديدگاه چشم. زيرا تقليد «سنگين» تنها هنگامي كامل ميشود كه با سبكي ازلي «چادر كيهاني» كه از آن منشأ ميگيرد، همساز شود.
الگوها و رنگ ها، هم داخلي و هم خارجي ميتواند در اين سبكي نقشي داشته باشند. چرخ هاي كيهاني يا مندل ها، مانند شكوفه‌هاي ايجاد شده به توسط هندسه دايره روي سطوح گنبدي نمايان ميشود. رنگ ها، ملايم و آرام – تصور عقل را ايجاد كرده و به شور و هيجان نفس اشارت دارند. اين رنگ هاي سفيد، سبز، آبي – فيروزه‌اي. طلايي يا حاصل آجر كاري و گچبري يا تركيبي از آن ها هستند. گنبد در همه تجلياتش محل «عرش الهي» پذيراي عقل و آزاد از زمان در شكل است.
پيامبر اكرم (ص) در معراج خود، گنبد بسيار بزرگي از مرواريد مفيد را تشريع ميكنند كه روي چهار ستون كناري قرار داشت و روي آن ها چهار قسمت «بسم الله الرحمن الرحيم » نوشته شده بود و از آن چهار چشمه آب، شير، عسل و شراب جاري بود. اين تمثيل مدل روحاني هر بناي گنبدي را توضيح ميدهد. مرواريد سفيد سمبل «الروح» است كه گنبد آن همه خلقت را احاطه ميكند. روح كلي كه قبل از ديگر مخلوقات خلق شده است. عرش الهي نيز كه همه چيز در برميگيرد (العرش المحيط) سمبول عرش، فضاي نامرئي فراسوي آسمان پرستاره است. از ديدگاه جسماني، كه براي انسان طبيعي است ستارگان در كره‌هاي متحدالمركز حول زمين حركت ميكنند و به وسيله فضاي بي انتها احاطه شده‌اند و خود اين فضا به توسط روح كلي كه به عنوان «محل» متافيزيكي ادراك و معرفت در نظر گرفته ميشود، در بر گرفته ميشود.
مقطع يك گنبد شبيه به تير (نيزه) و كمان «محمد» (ص) (كلمه) تير «حقيقت محمدي» (روح) و نشانه و هدف آن «روح كلي» (الروح) است. پرواز اين تير روحاني پرواز و خروج از تاريكي به سوي «نور مطلق» ميباشد. گنبد نشانه خدا شدن «كلمه» انسان است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 153

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1532
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 3
  • بازدید امروز : 385
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 77
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2236
  • بازدید ماه : 464
  • بازدید سال : 14085
  • بازدید کلی : 1168945
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی