loading...

بهترين و سريعترين مرجع دانلود كارآموزي و پروژه و پايان نامه

دانلود پايان نامه و پروژه و كارآموزي در تمامي رشته هاي دانشگاهي

بازدید : 268
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:138
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول : اومانيسم چيست؟
1-1 تعريف اومانيسم
1-2 تاريخچه اومانيسم
1-3 اومانيسم يعني
1-4 اگر بخواهيم نگاهي داشته باشيم به تاريخچه اومانيسم بايد به چه دوره‌اي برگرديم
1-5 اومانيسم در غرب
1-5-1 اومانيسم در سروده‌هاي دانته و ميلتون
1-6 انواع اومانيسم
فصل دوم :اومانيسم و دين شناسي
2-1 تاثير اومانيسم بر دين
2-2 تاثير اسلام و فرهنگ تئوكراتيل بر شكل‌گيري اومانيسم
2-3 دو وجه فرهنگ اومانيسم و بيان نظريه‌هاي متفاوت نسبت به تعريف دين
2-4 فرهنگ زميني از ديدگاه دين
2-5 جوهره اصلي تفكر و فرهنگ معاصر غربي
2-6 تفاوت فرهنگ ما با فرهنگ غرب
2-7 ملاك سودمندي از نظر اومانيست‌ها
2-8 اومانيسم اسلامي در انديشه شريعتي
2-8-1 شريعتي و ماهيت پوياي انسان
2-8-2 انسان جمعي از خدا و خاك
2-8-3 مقايسه‌ي ديدگاه اومانيسم غربي و اومانيسم شريعتي
2-8-4 كاربرد انديشه‌ي شريعتي در جامعه‌ي امروز
2-9 اومانيسم‌ها و پيامبران و اولياي الهي
2-10 اومانيست ها چگونه وارد مباحث ديني ميشدند
2-11 نظر اسلام درباره تفكر اومانيست
2-12 اومانيسم در اسلام با اومانيسم غربي چه تفاوت‌هايي دارد
2-13 اومانيسم در ايران
فصل سوم : اومانيسم در ديدگاه جامعه شناختي
3-1 نظريه آگوست كنت و اومانيسم
3-2 به فرديت رسيدن انسان تحت چه عواملي باعث رشد و تقويت انسان ميشود
3-3 نگاه انسان به خود در غرب ( جامعه جديد ) و در قرون وسطي
فصل چهارم : اومانيسم در فلسفه
4-1 معناي فلسفي اومانيسم
4-2 جريان نقد اومانيسم
4-3 اومانيسم مكتب است يا گرايش
4-4 انسانگرايي و اومانيسم در ماركسيسم و پراگماتيسم واگزيستانسياليسم
4-5 آيا ميتوان اومانيسم را يك مكتب فلسفي فرض كرد
4-6 اومانيسم در قرن 19-20 و نظريه نيچه
4-7 تحليل انسان به خرد در غرب و فلسفه كانت
4-8 ديدگاه سقراط ، افلاطون و ارسطو نسبت به انسان
4-9 اساس و انديشه ماركس و بيگانگي از ديدگاه ماركس
4-10 مروري بر زندگي و انديشه‌ هگل
4-11 هگل و نظريه‌ي تجلي روح و كتاب پديدار شناسي
4-11-1 پديدار چيست
4-11-2 پديدار شناسي هوسرل
4-11-3 پديدار شناسي براساس فلسفه‌ هايدگر
4-11-4 پديدار شناسي براساس تعريف هگل
4-11-5 هگل و نظريه‌ي او در تجلي روح و تعالي شعور در كتاب پديدار شناسي
4-11-6 هگل و رابطه‌ بين جسم و چهره فرد با خصايص و ويژگي هاي روح
4-11-7 هگل و تحليل و برررسي عقل در حوزه‌ي فلسفه پديدار شناسي
4-12 نگاهي به نامه‌هايدگر در باب اومانيسم
4-12-1 نظريه هايدگر درباره سرچشمه اومانيسم
4-12-2 نظريه هايدگر درباره‌ نسبت بين متافيزيك و اومانيسم
4-12-3 تفكر آينده در فلسفه‌ هايدگر
فصل پنجم : اومانيسم در ديدگاه روانشناختي
5-1 رفتار انسان منتج و متاثر از افكار اوست
5-2 نظريه‌ كارل يونگ
5-3 نظريه‌ آلفرد آدلر
5-4 نهضت انسان گرا از ديد انجمن روانشناسان انسان گراي آمريكا
5-5 شرح حال و بررسي عوامل موثر در انديشه‌ي كارل راجرز
5-5-1 عقايد عمده‌ي راجرز
5-6 شرح حال و بررسي عوامل موثر در انديشه‌ي ابراهام مزلو
5-6-1 عقايد عمده‌ي مزلو
5-7 هدف از فكر كردن چيست
5-8 فرويد فيلسوف بود يا روانشناس
5-9 برداشت فرويد از ماهيت انسان
5-10 بيگانگي و توهم از ديدگاه فرويد
5-11 ضمير ناخودآگاه فرويد
5-11-1 احساسات ناخودآگاه
5-12 پيش درآمدي بر خود شيفتگي
نتيجه گيري
گزارش كار عملي
فهرست منابع

اومانيسم واژه اي است كه در طول تاريخ ، معاني گوناگوني بخود ديده است . تاريخ پيچيده آن در دنياي غرب دامنه معاني و تعاريفش را گسترده كرده است . با وجود اين ، ميبايست ضمن تأكيد بر تكثر ، پيچيدگي و سيال بودن معاني اومانيسم ،تعريف امروزي آن را ارائه نماييم . ريشه اين واژه humble (humilis) از واژه لاتين “humus” به معناي خاك يا زمين است . از اين رو “homo” به معناي هستي زميني و “humanus” به معناي خاكي يا انسان است . اين واژه در آغاز در مقابل ساير موجودات خاكي يعني حيوانات و گياهان و همچنين مرتبه ديگري از مخلوقات يعني ساكنان آسمان يا خدايان (divihnus , deusldivus) به كار مير فت . در اواخر دوران باستان و قرون وسطاي غرب ، محققان و روحانيان ميان “divinitas” به معني حوزه هايي از معرفت و فعاليت كه از كتاب مقدس نشأت مي گرفت و اومانيتاس (humanitas) يعني حوزه هايي كه به قضايي عملي زندگي دنيوي مربوط ميشد، فرق گذاشتند .از آن جا كه اين حوزه دوم بخش اعظم مواد خام خود را از نوشته هاي رومي و بطور فراينده يونان باستان ميگرفت ، مترجمان و آموزگاران اين آثار كه معمولاً ايتاليايي بودند خود را “umanisti” يا «اومانيست ها » ناميدند . بر اين اساس “humanity” به آن حوزه از معارف درسي اطلاق ميشد كه صنايع بيان ، منطق ، رياضيات و مطالعه آثار نويسندگان يوناني و رومي را در بر مي گرفت و«اومانيست » فردي بود كه اين مموضوعات را ترجمه يا تدريس نموده و يا امكانات تدريس آن ها را فراهم ميكرد.

تعداد صفحات:138
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول : اومانيسم چيست؟
1-1 تعريف اومانيسم
1-2 تاريخچه اومانيسم
1-3 اومانيسم يعني
1-4 اگر بخواهيم نگاهي داشته باشيم به تاريخچه اومانيسم بايد به چه دوره‌اي برگرديم
1-5 اومانيسم در غرب
1-5-1 اومانيسم در سروده‌هاي دانته و ميلتون
1-6 انواع اومانيسم
فصل دوم :اومانيسم و دين شناسي
2-1 تاثير اومانيسم بر دين
2-2 تاثير اسلام و فرهنگ تئوكراتيل بر شكل‌گيري اومانيسم
2-3 دو وجه فرهنگ اومانيسم و بيان نظريه‌هاي متفاوت نسبت به تعريف دين
2-4 فرهنگ زميني از ديدگاه دين
2-5 جوهره اصلي تفكر و فرهنگ معاصر غربي
2-6 تفاوت فرهنگ ما با فرهنگ غرب
2-7 ملاك سودمندي از نظر اومانيست‌ها
2-8 اومانيسم اسلامي در انديشه شريعتي
2-8-1 شريعتي و ماهيت پوياي انسان
2-8-2 انسان جمعي از خدا و خاك
2-8-3 مقايسه‌ي ديدگاه اومانيسم غربي و اومانيسم شريعتي
2-8-4 كاربرد انديشه‌ي شريعتي در جامعه‌ي امروز
2-9 اومانيسم‌ها و پيامبران و اولياي الهي
2-10 اومانيست ها چگونه وارد مباحث ديني ميشدند
2-11 نظر اسلام درباره تفكر اومانيست
2-12 اومانيسم در اسلام با اومانيسم غربي چه تفاوت‌هايي دارد
2-13 اومانيسم در ايران
فصل سوم : اومانيسم در ديدگاه جامعه شناختي
3-1 نظريه آگوست كنت و اومانيسم
3-2 به فرديت رسيدن انسان تحت چه عواملي باعث رشد و تقويت انسان ميشود
3-3 نگاه انسان به خود در غرب ( جامعه جديد ) و در قرون وسطي
فصل چهارم : اومانيسم در فلسفه
4-1 معناي فلسفي اومانيسم
4-2 جريان نقد اومانيسم
4-3 اومانيسم مكتب است يا گرايش
4-4 انسانگرايي و اومانيسم در ماركسيسم و پراگماتيسم واگزيستانسياليسم
4-5 آيا ميتوان اومانيسم را يك مكتب فلسفي فرض كرد
4-6 اومانيسم در قرن 19-20 و نظريه نيچه
4-7 تحليل انسان به خرد در غرب و فلسفه كانت
4-8 ديدگاه سقراط ، افلاطون و ارسطو نسبت به انسان
4-9 اساس و انديشه ماركس و بيگانگي از ديدگاه ماركس
4-10 مروري بر زندگي و انديشه‌ هگل
4-11 هگل و نظريه‌ي تجلي روح و كتاب پديدار شناسي
4-11-1 پديدار چيست
4-11-2 پديدار شناسي هوسرل
4-11-3 پديدار شناسي براساس فلسفه‌ هايدگر
4-11-4 پديدار شناسي براساس تعريف هگل
4-11-5 هگل و نظريه‌ي او در تجلي روح و تعالي شعور در كتاب پديدار شناسي
4-11-6 هگل و رابطه‌ بين جسم و چهره فرد با خصايص و ويژگي هاي روح
4-11-7 هگل و تحليل و برررسي عقل در حوزه‌ي فلسفه پديدار شناسي
4-12 نگاهي به نامه‌هايدگر در باب اومانيسم
4-12-1 نظريه هايدگر درباره سرچشمه اومانيسم
4-12-2 نظريه هايدگر درباره‌ نسبت بين متافيزيك و اومانيسم
4-12-3 تفكر آينده در فلسفه‌ هايدگر
فصل پنجم : اومانيسم در ديدگاه روانشناختي
5-1 رفتار انسان منتج و متاثر از افكار اوست
5-2 نظريه‌ كارل يونگ
5-3 نظريه‌ آلفرد آدلر
5-4 نهضت انسان گرا از ديد انجمن روانشناسان انسان گراي آمريكا
5-5 شرح حال و بررسي عوامل موثر در انديشه‌ي كارل راجرز
5-5-1 عقايد عمده‌ي راجرز
5-6 شرح حال و بررسي عوامل موثر در انديشه‌ي ابراهام مزلو
5-6-1 عقايد عمده‌ي مزلو
5-7 هدف از فكر كردن چيست
5-8 فرويد فيلسوف بود يا روانشناس
5-9 برداشت فرويد از ماهيت انسان
5-10 بيگانگي و توهم از ديدگاه فرويد
5-11 ضمير ناخودآگاه فرويد
5-11-1 احساسات ناخودآگاه
5-12 پيش درآمدي بر خود شيفتگي
نتيجه گيري
گزارش كار عملي
فهرست منابع

اومانيسم واژه اي است كه در طول تاريخ ، معاني گوناگوني بخود ديده است . تاريخ پيچيده آن در دنياي غرب دامنه معاني و تعاريفش را گسترده كرده است . با وجود اين ، ميبايست ضمن تأكيد بر تكثر ، پيچيدگي و سيال بودن معاني اومانيسم ،تعريف امروزي آن را ارائه نماييم . ريشه اين واژه humble (humilis) از واژه لاتين “humus” به معناي خاك يا زمين است . از اين رو “homo” به معناي هستي زميني و “humanus” به معناي خاكي يا انسان است . اين واژه در آغاز در مقابل ساير موجودات خاكي يعني حيوانات و گياهان و همچنين مرتبه ديگري از مخلوقات يعني ساكنان آسمان يا خدايان (divihnus , deusldivus) به كار مير فت . در اواخر دوران باستان و قرون وسطاي غرب ، محققان و روحانيان ميان “divinitas” به معني حوزه هايي از معرفت و فعاليت كه از كتاب مقدس نشأت مي گرفت و اومانيتاس (humanitas) يعني حوزه هايي كه به قضايي عملي زندگي دنيوي مربوط ميشد، فرق گذاشتند .از آن جا كه اين حوزه دوم بخش اعظم مواد خام خود را از نوشته هاي رومي و بطور فراينده يونان باستان ميگرفت ، مترجمان و آموزگاران اين آثار كه معمولاً ايتاليايي بودند خود را “umanisti” يا «اومانيست ها » ناميدند . بر اين اساس “humanity” به آن حوزه از معارف درسي اطلاق ميشد كه صنايع بيان ، منطق ، رياضيات و مطالعه آثار نويسندگان يوناني و رومي را در بر مي گرفت و«اومانيست » فردي بود كه اين مموضوعات را ترجمه يا تدريس نموده و يا امكانات تدريس آن ها را فراهم ميكرد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 153

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1532
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • بازدید امروز : 84
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1639
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1725
  • بازدید ماه : 5109
  • بازدید سال : 13574
  • بازدید کلی : 1168434
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی