loading...

بهترين و سريعترين مرجع دانلود كارآموزي و پروژه و پايان نامه

دانلود پايان نامه و پروژه و كارآموزي در تمامي رشته هاي دانشگاهي

بازدید : 470
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:23
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
تاريخچه موسيقي
موسيقي ايراني
رمز صوت تماشاي صدا موسيقي ايران
موسيقي رپ چيست ؟
پيشينه
بيان مسئله
بررسي علل گرايش جوانان به موسيقي رپ
نظر اين جوان نيز در باره موسيقي هاي غربي جالب بود
رشد نامتعارف فرهنگهاي غربي به دليل عدم معرفي موسيقي ايراني به جوانان و محدود نمودن آن
ورود ماهواره به خانه ها و مجذوب گشتن جوانان در رنگ و لعاب موسيقي هاي نو
كمبود موسسات آموزش عالي و دانشگاه هاي موسيقي در كشور
هنرمندان بزرگترين مقصران آشفته بازار موسيقي

مقدمه:
چند دهه است كه موسيقي ايراني در انواع و گونه هاي مختلفي رواج يافته و جايگاه خود را پيدا كرده است. گونه هايي كه هر كدام بنا بر ضرورت ادراكي و رواني، اجتماعي، اقتصادي و بازار تثبيت نشده اند. انواع موسيقي ايراني هر كدام به تفكيك و يا تركيب از مايه هاي اصيل ايراني، غربي و عربي شكل و تاثيري يافته اند و آهنگسازان بزرگي به تصنيف و تكوين آن پرداختند تا به امروز كه نوع و سبك غالبي را به وجود آورند. در همه گونه هاي موسيقي ايراني حتي نازل ترين نوع آن يعني موسيقي كوچه بازاري، رگه هايي از حالات و مايه هاي موسيقي اصيل ايراني مشاهده ميشود. در بعضي از انواع مانند موسيقي اصيل مردمي (ترانه اي دستگاهي) حالات موسيقي ايراني پررنگ تر و غليظ تر است. در غالب آهنگ هاي ترانه اي با تقليل و سبك كردن زينت ها، تكنيك ها و ساختار مايه هاي موسيقي ايراني، آن را به شكلي عامه پسند با احساسات كاملا بارز خصوصا خون آلود ارائه نموده اند.
در موسيقي عامه پسند ايراني مايه هاي عربي و غربي رواج زيادي پيدا كرده، خصوصا در نوع پاپ ايراني، مايه هاي ايراني و غربي مخلوط و در نوع كوچه بازاري كافه اي مايه هاي عربي و ايراني مخلوط شده اند.
درباره انواع موسيقي عامه پسند ايراني، دكتر ساسان فاطمي پژوهشگر طبقه بندي و نظرياتي را مطرح كرده كه در اين جا بخش هايي از آن نقل به معنا ميشود. نوعي موسيقي مردم پسند از موسيقي اصيل و كلاسيك ايراني توسط استاتيد بزرگي چون عارف، درويش خان، امير جاهد و … به وجود آمد كه به مرور زمان در شكل نازلتري به موسيقي دستگاهي ترانه اي مبدل شد. موسيقي كه توسط اركستر سازهاي غربي اجرا ميگرديد و آهنگسازان و نوازندگان برجسته اي كه شاگردان اساتيد بزرگي چون صبا بودند: مانند مهدي خالدي، جواد و بزرگ لشگري، علي تجويدي، همايون خرم، پرويز ياحقي، حبيب الله بديعي و … آهنگ هاي آن را تصنيف كردند و خوانندگاني چون دلكش، مرضيه، داريوش رفيعي، الهه، پوران، ايرج، گلپايگاني و ديگران ترانه هاي آن را خواندند.
نوع ديگري از موسيقي عامه پسند كوچه بازاري در اشكالي از مطربي غزل خواني، كافه اي توسط آهنگسازاني چون امير پازوكي و قاسم جبلي شكل گرفت كه در بسياري از آهنگ هاي آن مايه هاي موسيقي ايراني در تلفيق با موسيقي عربي اجرا شد و خوانندگاني چون مهوش، پريوش، و معاصريني چون علي نظري، داوود مقامي، عباس قادري، جواد يساري، آغاسي، معين، اميد و … ترانه ها و اشعار آن را اجرا كردند. شاخه ديگر از موسيقي مردم پسند نوع نوع پاپ ايراني آن است. موسيقي بينابيني از موسيقي غربي و ايراني، كه در مواردي از مايه هاي دستگاهي چون ماهور، همايون، چهارگاه، دشتي بهره گرفته و با سازهاي غربي و اركستري اجرا و نواخته ميشود. ترانه ها و آوازها بر پايه ملودي ايراني و غير ايراني خوانده شده است.
قابل ذكر است دو نوع موسيقي پاپ در ايران رواج دارد: نوع ايراني و نوع غربي كه در نوع غربي آن هيچ عنصر موسيقي ايراني به جز كلماتي فارسي وجود ندارد. در موسيقي پاپ ايراني آهنگسازاني چون انوشيروان روحاني، ناصر چشم آذر، بابك بيات و خوانندگاني چون روانبخش، عارف و… به چشم مي خورد.
تفكيك و طبقه بندي انواع موسيقي عامه پسند و قرار دادن نام آهنگسازان و خوانندگان مقوله اي نسبي است. بسياري از آهنگسازان آثار متعددي در گونه هاي مختلف تصنيف كرده اند كه حالات مختلفي دارد، اما در كل آثار آن ها گرايش مردم پسند دارد. در ميان گونه هاي اشاره شده موسيقي عامه پسند مطربي و كافه اي نازل ترين فرم به لحاظ صورت و محتوا است و در مقاطعي از دوره هاي اجتماعي پرشنونده ترين نوع موسيقي در ايران بوده و همچنان اين نوع موسيقي (كوچه بازاري و كافه اي) بعد از موسيقي پاپ بيشترين مصرف را در خانه ها و ماشين هاي مردم دارد. موسيقي كه اساس حال آن هيجاني و اغواگرانه است.

تعداد صفحات:23
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
تاريخچه موسيقي
موسيقي ايراني
رمز صوت تماشاي صدا موسيقي ايران
موسيقي رپ چيست ؟
پيشينه
بيان مسئله
بررسي علل گرايش جوانان به موسيقي رپ
نظر اين جوان نيز در باره موسيقي هاي غربي جالب بود
رشد نامتعارف فرهنگهاي غربي به دليل عدم معرفي موسيقي ايراني به جوانان و محدود نمودن آن
ورود ماهواره به خانه ها و مجذوب گشتن جوانان در رنگ و لعاب موسيقي هاي نو
كمبود موسسات آموزش عالي و دانشگاه هاي موسيقي در كشور
هنرمندان بزرگترين مقصران آشفته بازار موسيقي

مقدمه:
چند دهه است كه موسيقي ايراني در انواع و گونه هاي مختلفي رواج يافته و جايگاه خود را پيدا كرده است. گونه هايي كه هر كدام بنا بر ضرورت ادراكي و رواني، اجتماعي، اقتصادي و بازار تثبيت نشده اند. انواع موسيقي ايراني هر كدام به تفكيك و يا تركيب از مايه هاي اصيل ايراني، غربي و عربي شكل و تاثيري يافته اند و آهنگسازان بزرگي به تصنيف و تكوين آن پرداختند تا به امروز كه نوع و سبك غالبي را به وجود آورند. در همه گونه هاي موسيقي ايراني حتي نازل ترين نوع آن يعني موسيقي كوچه بازاري، رگه هايي از حالات و مايه هاي موسيقي اصيل ايراني مشاهده ميشود. در بعضي از انواع مانند موسيقي اصيل مردمي (ترانه اي دستگاهي) حالات موسيقي ايراني پررنگ تر و غليظ تر است. در غالب آهنگ هاي ترانه اي با تقليل و سبك كردن زينت ها، تكنيك ها و ساختار مايه هاي موسيقي ايراني، آن را به شكلي عامه پسند با احساسات كاملا بارز خصوصا خون آلود ارائه نموده اند.
در موسيقي عامه پسند ايراني مايه هاي عربي و غربي رواج زيادي پيدا كرده، خصوصا در نوع پاپ ايراني، مايه هاي ايراني و غربي مخلوط و در نوع كوچه بازاري كافه اي مايه هاي عربي و ايراني مخلوط شده اند.
درباره انواع موسيقي عامه پسند ايراني، دكتر ساسان فاطمي پژوهشگر طبقه بندي و نظرياتي را مطرح كرده كه در اين جا بخش هايي از آن نقل به معنا ميشود. نوعي موسيقي مردم پسند از موسيقي اصيل و كلاسيك ايراني توسط استاتيد بزرگي چون عارف، درويش خان، امير جاهد و … به وجود آمد كه به مرور زمان در شكل نازلتري به موسيقي دستگاهي ترانه اي مبدل شد. موسيقي كه توسط اركستر سازهاي غربي اجرا ميگرديد و آهنگسازان و نوازندگان برجسته اي كه شاگردان اساتيد بزرگي چون صبا بودند: مانند مهدي خالدي، جواد و بزرگ لشگري، علي تجويدي، همايون خرم، پرويز ياحقي، حبيب الله بديعي و … آهنگ هاي آن را تصنيف كردند و خوانندگاني چون دلكش، مرضيه، داريوش رفيعي، الهه، پوران، ايرج، گلپايگاني و ديگران ترانه هاي آن را خواندند.
نوع ديگري از موسيقي عامه پسند كوچه بازاري در اشكالي از مطربي غزل خواني، كافه اي توسط آهنگسازاني چون امير پازوكي و قاسم جبلي شكل گرفت كه در بسياري از آهنگ هاي آن مايه هاي موسيقي ايراني در تلفيق با موسيقي عربي اجرا شد و خوانندگاني چون مهوش، پريوش، و معاصريني چون علي نظري، داوود مقامي، عباس قادري، جواد يساري، آغاسي، معين، اميد و … ترانه ها و اشعار آن را اجرا كردند. شاخه ديگر از موسيقي مردم پسند نوع نوع پاپ ايراني آن است. موسيقي بينابيني از موسيقي غربي و ايراني، كه در مواردي از مايه هاي دستگاهي چون ماهور، همايون، چهارگاه، دشتي بهره گرفته و با سازهاي غربي و اركستري اجرا و نواخته ميشود. ترانه ها و آوازها بر پايه ملودي ايراني و غير ايراني خوانده شده است.
قابل ذكر است دو نوع موسيقي پاپ در ايران رواج دارد: نوع ايراني و نوع غربي كه در نوع غربي آن هيچ عنصر موسيقي ايراني به جز كلماتي فارسي وجود ندارد. در موسيقي پاپ ايراني آهنگسازاني چون انوشيروان روحاني، ناصر چشم آذر، بابك بيات و خوانندگاني چون روانبخش، عارف و… به چشم مي خورد.
تفكيك و طبقه بندي انواع موسيقي عامه پسند و قرار دادن نام آهنگسازان و خوانندگان مقوله اي نسبي است. بسياري از آهنگسازان آثار متعددي در گونه هاي مختلف تصنيف كرده اند كه حالات مختلفي دارد، اما در كل آثار آن ها گرايش مردم پسند دارد. در ميان گونه هاي اشاره شده موسيقي عامه پسند مطربي و كافه اي نازل ترين فرم به لحاظ صورت و محتوا است و در مقاطعي از دوره هاي اجتماعي پرشنونده ترين نوع موسيقي در ايران بوده و همچنان اين نوع موسيقي (كوچه بازاري و كافه اي) بعد از موسيقي پاپ بيشترين مصرف را در خانه ها و ماشين هاي مردم دارد. موسيقي كه اساس حال آن هيجاني و اغواگرانه است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 153

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1532
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 3
  • بازدید امروز : 1168
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1077
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1169
  • بازدید ماه : 4553
  • بازدید سال : 13018
  • بازدید کلی : 1167878
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی