loading...

بهترين و سريعترين مرجع دانلود كارآموزي و پروژه و پايان نامه

دانلود پايان نامه و پروژه و كارآموزي در تمامي رشته هاي دانشگاهي

بازدید : 405
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:85
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
تاريخچه ديه
پيدايش ديه اختياري
فلسفه ديه
تعاريف ديه
اسباب و جوب ديه
ديه غرامت است يا كيفر
تفاوت ديه با مجازات مالي
تفاوت ديه با ارش و جبران خسارت
موارد قانوني پرداخت ديه
مسئوليت دولت در پرداخت ديه و خسارت
بررسي ماهيت حقوقي ديه عاقله
عاقله و مسئوليت پرداخت ديه
انتخاب نوع ديه در مواردي كه بيت المال مسئول پرداخت ديه باشد
علت پذيرش ضمان عاقله در حقوق اسلام
مسئوليت عاقله در صورت تعدد و تقسيم ديه
مسئوليت عاقله در كرو لال بودن جاني
كيفيت تقسيط ديه بر خويشاوندان
وراث ديه
پدر كه قاتل فرزند است از ميراث سهم ندارد
فصل دوم
اركان ديه
ديه زن
حكمت تفاوت ديه زن و مرد
تساوي زن و مرد تا ميزان ثلث ديه كامل
ديه در قتل عمد
مهلت اداء ديه در قتل عمد
مسئول پرداخت ديه در قتل عمد
قتل شبه عمد
مقدار ديه در قتل شبه عمد
مسئول پرداخت ديه در شبه عمد
مهلت پرداخت ديه در قتل شبه عمد
ديه قتل خطار محض
مهلت اواء ديه در قتل خطار محض
مسئول پرداخت ديه در قتل خطار محض
موجبات ضمان و مسئول پرداخت ديه
اقسام جنايت عليه عضوها
مهلت پرداخت ديه اعضا
عدم تداخل ديات اعضا
تداخل ديات اطراف
تداخل ديات مدافع
تداخل ديات زخمها
تداخل ديات غير نفس در ديه نفس
اعضايي كه ديه مقدر دارند
ديه موي سر
ديه چشم
ديه بيني
ديه گوش
ديه لب
ديه زبان
ديه دندان
ديه گردن
ديه فك
ديه دست
ديه انگشتان دست
ديه ناخن
ديه ستون فقرات
ديه نخاع
ديه بيضه
ديه آلت تناسلي مرد
ديه قطع پا
ديه دنده ها
ديه استخوان ترقوه
ديه شفران
ديه قطع موقع بالاتر از فرج
افضا
باسن ها
شكستن استخوان نشيمنگاه
ديه ازاله بكارت و پاره كردن مثانه دختر
ديه استخوانها
جنايت بر منافع اعضا
ديه عقل
ديه حس شنوايي
ديه حس بينائي
ديه حس بويايي
ديه حس چشايي
ديه صوت و گويايي
ديه زخمهاي سر و صورت
ديه جناياتي كه باعث تغيير رنگ پوست مي شود
ديه سقط جنين
ديه جنين متكون از زنا
ديه جنين كافرذمي
كفاره سقط جنين
ديه جنايت بر مرده
ديه جنايت بر حيوان
تغليط ديه
ديه قتل در ماه هاي حرام
حكم قتل در حرم مكه
حكم قتل در حرم مدينه و ديگر مشاهد مشرفه
اجتماع دو سبب تغليظ
حكم تغليظ بر جنايت بر اعضا
تغليظ در قتل اقارب
تغليظ ديه در فقه اهل سنت
فصل سوم
خسارت مازاد بر ديه
نظر امام خميني (ره)
نظر حضرت آيت الله اراكي
نظر حضرت آيت الله بهجت
نظر حضرت آيت الله گپايگاني
نظر حضرت آيت الله تبريزي
نظر حضرت آيت الله خامنه اي
نظر حضرت آيت الله لنكراني
نظر حضرت آيت الله صانعي
نظر حضرت آيت الله شيرازي
نظر حضرت آيت الله موسوي اردبيلي
نظر حضرت آيت الله سيد محمد شاهرودي
نظر حضرت آيت الله سيد محمد مظاهري
نظر حضرت آيت الله سيد محمد مرعشي
نظر حضرت آيت الله سيد محمد گرامي
نظر حضرت آيت الله سيد محمد تبريزي
نتيجه
منابع

مقدمه:
حمد و سپاس خدايي را مي نماييم كه از هر عيب و نقص پاك و به تمام صفات كمال و جلال متصف ميباشد و درود بي حد و حصر بر سرور كائنات و سيد انبيا عظام حضرت ختمي مرتبت محمد (ص) و خاندان پاكش.
الحمد الله الذر شرع الديات و القصاص و الحدود الرفع الفساد من بين العباد و نظام عالم الوجود و الصلوه علي خير من ضرع شرعه الحدود محمد و اهل بيت خلفاء المعبود و شفاء يوم الورود.
ضرع: يعني نزديك نمود و تعيين كرد.
افراد از طريق اجتماعي شدن خود را با احتياجات و خصوصيات جامعه تطبيق مي دهند اما اجتماعي شدن در گروه هاي مختلف اجتماعي صورت مي گيرد و ميدانيم كه احتياجات خواست ها و ارزش هاي گروه ها يكسان نيست. به اين ترتيب ممكن است دو نفر در دو گروه مختلف اجتماعي كاملاً اجتماعي شده باشد ولي ارزش ها، خواست ها و به طور كلي رفتار اجتماعي آن ها با يكديگر متفاوت باشد. بعلاوه در گروه هاي كه اعضا خود را در جهت ارزش هاي مطلوب اجتماعي تربيت ميكنند اجتماعي شدن هميشه بطور كامل صورت نميگيرد.
از طرف ديگر ممكن است به علت وجود گروه هاي ضد اجتماعي در جحوار گروه هاي اجتماعي، اعضا گروه هاي اخير معيارها و ضوابط رفتارهاي خود را از گروه هاي ضد اجتماعي كسب كنند و رفتارهاي ضد اجتماعي داشته باشند. اگر اكثر اعضا يك جامعه در شرايط عادي ازاي ارتكاب جرم و تعدي و تجاوز نيست به حقوق يكديگر خود داري ميكنند اين بدان جهت است كه از آغاز كودكي رفتارهاي مورد قبول را فرا گرفته در گروه هاي جامعه اجتماعي شده اند پس به همان اندازه كه اجتماعي شدن در شرايط بهتر جامعه صورت ميگيرد از نياز به اجراي مقررات جرايي و مجازات هاي سخت كاسته ميشود. با توجه به مراتب فوق به نظر ميرسد كه احتمالاً با پيشرفت جوامع و تقويت احساس اعتماد و اطمينان در اعضا جامعه از شدت و سختي مجازات ها و مقررات جزايي كاسته شده و نيز جامعه از مجازات كردن متهم كه تا حد زيادي ميراث دوران انتقام جويي فردي است متوجه اصلاح حال مجرم ميگردد. و مخصوصاً سهم خود جامعه و محيط هاي خاص آن در تربيت برهكاران شناخته ميشود و كوشش جدي تر در اصلاح آن دسته از شرايط اجتماعي كه افراد به ارتكاب جرم و ادار ميكنند به عمل مي آيد.

تعداد صفحات:85
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
تاريخچه ديه
پيدايش ديه اختياري
فلسفه ديه
تعاريف ديه
اسباب و جوب ديه
ديه غرامت است يا كيفر
تفاوت ديه با مجازات مالي
تفاوت ديه با ارش و جبران خسارت
موارد قانوني پرداخت ديه
مسئوليت دولت در پرداخت ديه و خسارت
بررسي ماهيت حقوقي ديه عاقله
عاقله و مسئوليت پرداخت ديه
انتخاب نوع ديه در مواردي كه بيت المال مسئول پرداخت ديه باشد
علت پذيرش ضمان عاقله در حقوق اسلام
مسئوليت عاقله در صورت تعدد و تقسيم ديه
مسئوليت عاقله در كرو لال بودن جاني
كيفيت تقسيط ديه بر خويشاوندان
وراث ديه
پدر كه قاتل فرزند است از ميراث سهم ندارد
فصل دوم
اركان ديه
ديه زن
حكمت تفاوت ديه زن و مرد
تساوي زن و مرد تا ميزان ثلث ديه كامل
ديه در قتل عمد
مهلت اداء ديه در قتل عمد
مسئول پرداخت ديه در قتل عمد
قتل شبه عمد
مقدار ديه در قتل شبه عمد
مسئول پرداخت ديه در شبه عمد
مهلت پرداخت ديه در قتل شبه عمد
ديه قتل خطار محض
مهلت اواء ديه در قتل خطار محض
مسئول پرداخت ديه در قتل خطار محض
موجبات ضمان و مسئول پرداخت ديه
اقسام جنايت عليه عضوها
مهلت پرداخت ديه اعضا
عدم تداخل ديات اعضا
تداخل ديات اطراف
تداخل ديات مدافع
تداخل ديات زخمها
تداخل ديات غير نفس در ديه نفس
اعضايي كه ديه مقدر دارند
ديه موي سر
ديه چشم
ديه بيني
ديه گوش
ديه لب
ديه زبان
ديه دندان
ديه گردن
ديه فك
ديه دست
ديه انگشتان دست
ديه ناخن
ديه ستون فقرات
ديه نخاع
ديه بيضه
ديه آلت تناسلي مرد
ديه قطع پا
ديه دنده ها
ديه استخوان ترقوه
ديه شفران
ديه قطع موقع بالاتر از فرج
افضا
باسن ها
شكستن استخوان نشيمنگاه
ديه ازاله بكارت و پاره كردن مثانه دختر
ديه استخوانها
جنايت بر منافع اعضا
ديه عقل
ديه حس شنوايي
ديه حس بينائي
ديه حس بويايي
ديه حس چشايي
ديه صوت و گويايي
ديه زخمهاي سر و صورت
ديه جناياتي كه باعث تغيير رنگ پوست مي شود
ديه سقط جنين
ديه جنين متكون از زنا
ديه جنين كافرذمي
كفاره سقط جنين
ديه جنايت بر مرده
ديه جنايت بر حيوان
تغليط ديه
ديه قتل در ماه هاي حرام
حكم قتل در حرم مكه
حكم قتل در حرم مدينه و ديگر مشاهد مشرفه
اجتماع دو سبب تغليظ
حكم تغليظ بر جنايت بر اعضا
تغليظ در قتل اقارب
تغليظ ديه در فقه اهل سنت
فصل سوم
خسارت مازاد بر ديه
نظر امام خميني (ره)
نظر حضرت آيت الله اراكي
نظر حضرت آيت الله بهجت
نظر حضرت آيت الله گپايگاني
نظر حضرت آيت الله تبريزي
نظر حضرت آيت الله خامنه اي
نظر حضرت آيت الله لنكراني
نظر حضرت آيت الله صانعي
نظر حضرت آيت الله شيرازي
نظر حضرت آيت الله موسوي اردبيلي
نظر حضرت آيت الله سيد محمد شاهرودي
نظر حضرت آيت الله سيد محمد مظاهري
نظر حضرت آيت الله سيد محمد مرعشي
نظر حضرت آيت الله سيد محمد گرامي
نظر حضرت آيت الله سيد محمد تبريزي
نتيجه
منابع

مقدمه:
حمد و سپاس خدايي را مي نماييم كه از هر عيب و نقص پاك و به تمام صفات كمال و جلال متصف ميباشد و درود بي حد و حصر بر سرور كائنات و سيد انبيا عظام حضرت ختمي مرتبت محمد (ص) و خاندان پاكش.
الحمد الله الذر شرع الديات و القصاص و الحدود الرفع الفساد من بين العباد و نظام عالم الوجود و الصلوه علي خير من ضرع شرعه الحدود محمد و اهل بيت خلفاء المعبود و شفاء يوم الورود.
ضرع: يعني نزديك نمود و تعيين كرد.
افراد از طريق اجتماعي شدن خود را با احتياجات و خصوصيات جامعه تطبيق مي دهند اما اجتماعي شدن در گروه هاي مختلف اجتماعي صورت مي گيرد و ميدانيم كه احتياجات خواست ها و ارزش هاي گروه ها يكسان نيست. به اين ترتيب ممكن است دو نفر در دو گروه مختلف اجتماعي كاملاً اجتماعي شده باشد ولي ارزش ها، خواست ها و به طور كلي رفتار اجتماعي آن ها با يكديگر متفاوت باشد. بعلاوه در گروه هاي كه اعضا خود را در جهت ارزش هاي مطلوب اجتماعي تربيت ميكنند اجتماعي شدن هميشه بطور كامل صورت نميگيرد.
از طرف ديگر ممكن است به علت وجود گروه هاي ضد اجتماعي در جحوار گروه هاي اجتماعي، اعضا گروه هاي اخير معيارها و ضوابط رفتارهاي خود را از گروه هاي ضد اجتماعي كسب كنند و رفتارهاي ضد اجتماعي داشته باشند. اگر اكثر اعضا يك جامعه در شرايط عادي ازاي ارتكاب جرم و تعدي و تجاوز نيست به حقوق يكديگر خود داري ميكنند اين بدان جهت است كه از آغاز كودكي رفتارهاي مورد قبول را فرا گرفته در گروه هاي جامعه اجتماعي شده اند پس به همان اندازه كه اجتماعي شدن در شرايط بهتر جامعه صورت ميگيرد از نياز به اجراي مقررات جرايي و مجازات هاي سخت كاسته ميشود. با توجه به مراتب فوق به نظر ميرسد كه احتمالاً با پيشرفت جوامع و تقويت احساس اعتماد و اطمينان در اعضا جامعه از شدت و سختي مجازات ها و مقررات جزايي كاسته شده و نيز جامعه از مجازات كردن متهم كه تا حد زيادي ميراث دوران انتقام جويي فردي است متوجه اصلاح حال مجرم ميگردد. و مخصوصاً سهم خود جامعه و محيط هاي خاص آن در تربيت برهكاران شناخته ميشود و كوشش جدي تر در اصلاح آن دسته از شرايط اجتماعي كه افراد به ارتكاب جرم و ادار ميكنند به عمل مي آيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 153

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1532
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 3
  • بازدید امروز : 239
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3050
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5141
  • بازدید ماه : 3369
  • بازدید سال : 16990
  • بازدید کلی : 1171850
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی