loading...

بهترين و سريعترين مرجع دانلود كارآموزي و پروژه و پايان نامه

دانلود پايان نامه و پروژه و كارآموزي در تمامي رشته هاي دانشگاهي

بازدید : 450
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:24
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
چكيده
مقدمه
سازه خرپايي تطبيقي
مدل عددي
مدل مفصل اصطكاكي
شناسايي پارامترها
مدل FE براي سازه خرپايي
روش كاهش مرتبه
سازه با مفصل نيمه فعال
مثال
كنترل نيمه فعال
كنترل كننده بازخورد محلي
كنترل بهينه مقايسه اي
نتايج شبيه سازي
نتيجه گيري
مراجع

فهرست اشكال:
سازه خرپايي
اجزاي Meroform
انواع مفصل ها
مفصل تطبيقي(نوع B)
منحني هاي هيسترزيس
گسسته سازي FE
بسامد ويژه ها(Hz)
تقريب گشتاور اصطكاك
سازه با سه مفصل نيمه فعال در نقاط بهينه
انرژي سيستم
تغيير شكل نوك تير

فهرست جداول:
شناسايي پارامترهاي اصطكاك

چكيده:
رويكرد موجود براي جلوگيري از لرزش سازه هاي انعطاف پذير بر پايه ميرايي اصطكاك در مفصل هاي نيمه فعال است. در نقاط مطلوب اتصالات صلب مرسوم يك سازه خرپايي بزرگ با مفصل هاي اصطكاكي نيمه فعال جايگزين شدند. دو ايده متفاوت براي كنترل نيروها در سطوح اصطكاكي به كار گرفته شده است. در رويكرد اول هر مفصل نيمه فعال داراي يك كنترل كننده بازخورد محلي بوده در حالي در ديدگاه دوم از يك كنترل كننده بهينه مقايسه اي سراسري استفاده مي كنيم. نتايج شبيه سازي براي يك سازه خرپايي ده دهانه توانايي بالقوه ايده پيشنهاد شده را نشان داد.

مقدمه:
سازه هاي بزرگ فضايي معمولا بصورت سازه هاي خرپايي انعطاف پذير با ابعاد بزرگ و وزن كم طراحي مي شوند. به دليل ميرايي كم و جاگيري دقيق، بسياري از ماموريت ها كه شامل وارد كردن آنتن يا تداخل سنج نوري هستند، مستلزم جلوگيري از ارتعاشات مي باشند. آثار بسياري در زمينه جلوگيري از ارتعاش فعال منتشر شده است. اغلب تجهيزات فيزوالكتريكي بخاطر وزن كم، نيروي زياد و حداقل مصرف توان بعنوان فعال كننده به كار گرفته مي شوند. اگرچه رويكرد فعال بسيار جالب است، سيستم هاي كنترل شده فعال ممكن است باعث بروز ناپايداري خارجي شوند. رويكردهاي غير فعال مانند مصالح ويسكو الاستيك جهت بهبود ميرايي ممكن است به دليل سادگي و ارزاني مطلوب باشند. رويكرد حاضر بر پايه ميرايي اصطكاك در اتصالات مفصلي يك سازه خرپايي مي باشد. به نظر مي رسد كه اصطكاك كه به دليل لغزش در محل تماس قسمت هاي متصل شده به وجود مي آيد باعث اتلاف مقدار زيادي انرژي مي شود. گره هاي اصلي خرپا طوري طراحي شده اند كه امكان لغزش نسبي بين بست انتهايي عضو خرپا و گره خرپا وجود داشته باشد.
اما رويكردهاي غيرفعال براي جلوگيري از ارتعاش به مراتب به موثري رويكردهاي فعال نيستند. ميرايي غيرفعال اصطكاك معايب متعددي دارد. هنگامي كه دامنه ارتعاش از يك حد معيني كمتر شود تاخير و گير كردن رخ مي دهد و انرژي بيش از اين تلف نمي شود. به علاوه اگر نيروي تاخيري تقريبا زياد باشد، قسمت هاي متصل شده مي توانند گير كنند، بنابراين تعادل استاتيكي هندسي قابل تضمين نمي باشد. براي غلبه بر اين مضرات، نيروي اصطكاك در اتصال مفصلي با تغيير نيروي نرمال در سطح تماس به وسيله تجهيزات فيزوالكتريكي كنترل مي شود. از آن جا كه يك وسيله غيرفعال بصورت فعال كنترل مي شود، اين رويكرد نيمه فعال ناميده مي شود. به دليل ذات اتلافي اصطكاك، ارتعاش جلوگيري شده حاصل از اين فرآيند هميشه پايدار است. ديگر دستاورد كنترل نيمه فعال اين است كه با استفاده از قسمتي از توان ورودي، مراتبي از عملكرد كنترل فعال به دست مي آيد. به علاوه اين ايده به آساني و بدون افزايش قابل توجهي در وزن سازه قابل استفاده است.
اين مقاله به اين صورت ادامه ميابد: با ارائه يك مدل عددي براي سازه تطبيقي شامل سازه خرپايي آغاز مي شود. اين سازه خرپايي بعنوان يك زيرسيستم خطي و مفاصل نيمه فعال غيرخطي كه نيروي اصطكاك تابع حالت را به يك زيرسيستم خطي اعمال مي كنند در نظر گرفته مي شود. پارامترهاي مدل اصطكاك غيرخطي را بايد از اندازه گيري هاي انجام شده بر روي يك مفصل مجزا به دست آورد. بر اساس حالت حلقه باز مدل فضايي زيرسيستم خطي، با استفاده از ماتريس هاي گراميان كنترل پذيري و مشاهده پذيري، روش كاهش مرتبه انجام مي شود. براي بهبود صدق مدل كاهش يافته در فركانس هاي كمتر، زير فضاي كيفي با استفاده از بردارهاي كريلو تكميل مي شود.
در مكان هاي مطلوب، اتصالات مرسوم با مفاصل اصطكاكي نيمه فعال جايگزين مي شوند و دو ايده كنترلي متفاوت براي جلوگيري از ارتعاش نيمه فعال مطرح مي شود: كنترل كننده محلي و كنترل كننده بهينه مقايسه اي. نتايج مدل سازي براي سازه خرپايي ده دهانه توان بالقوه رويكرد نيمه فعال حاضر را آشكار كرد.

بازدید : 487
11 زمان : 1399:2

تعداد صفحات:34
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول : آشنايي با مكان كارآموزي
تاريخچه
نمودار سازماني
شرخ مختصري از فرآيند خدمات
فصل دوم : ارزيابي بخش هاي مرتبط به رشته الكترونيك
موقعيت رشته كارآموز
شرح وظايف رشته كارآموز
امور جاري
برنامه هاي آينده سازمان
تكنيك هايي كه توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتي به كار ميرود
فصل سوم : آموخته ها
سالن دستگاه
سيستم كارين-2000
واحد پشتيباني فني مراكز شهري
توپولوژي شبكه
مركز ترانزيت
تماس هاي شهري
تماس هاي بين شهري
كد منطقه
مركز مخابراتي
اتاق كابل ارتباط از مشترك تا مركز
مسير برقراري ارتباط از مشترك تا مركز
فيبر نوري
چگونگي شماره گيري
آشنايي با سخت افزار سوئيچ
انواع كارت ها
مكانيسم Loud sharing و Hot standby
وضايف اصلي كارت Line
آنتن
نتيجه گيري
فهرست منابع

مقدمه:
انسان از ابتداي خلقت خويش همواره به ارتباط با هم نوع نياز داشته و اين نياز در گذر سالها و قرنها بيشتر شده به صورتي كه تبديل به يك ضرورت انكار پذير در زندگي انسانها شده است و همين نياز باعث شده انسان به دستاوردهاي بزرگي مانند پست، تلگراف، تلفن و اينترنت دست يابد و مطمئناً دستاوردهاي بهتري نيز در آينده براساس همين نيازها به وجود خواهد آمد و در حقيقت جهان پهناور امروز به واسطه همين ارتباطات ايجاد شده به دهكده جهاني تبديل شده است.
مخابرات سهم عظيم و به جرات ميتوان گفت بزرگ ترين سهم را در برقراري ارتباط بين انسانها به عهده دارد، كه به تنهايي شامل بخش ها و قسمت هاي مختلفي ميباشد.
در اين گزارش كه حال گذراندن يك دوره 240 ساعته در مركز مخابرات آبپخش ميباشد بطور مختصر توضيحاتي در رابطه با چگونگي عملكرد اين شركت ارائه شده است.

تاريخچه:
ايجاد ارتباطات مخابراتي در ابتدا با اختراع تلفن توسط گراهانبل بوجود آمد و از آن پس اين ارتباطات گسترش يافت تا اين كه به شكل امروزي درآمده است. در ابتداي كار ارتباطات كاناليزه نبوده و امنيت نداشت.
و از زماني كه شبكه مخابراتي گسترش يافت نياز به بخشي جهت ايجاد ارتباط با ساير قسمت ها بود و ديگر اين امكان وجود نداشت كه هر مشترك به صورت مستقيم با ساير مشتركين در ارتباط باشد. از اين رو از تكنولوژي به نام سوييچ استفاده شد.
سوييچ در لغت به معني كليك زدن ميباشد. اما در عمل به معني دستگاهي است كه عمليات پردازش، محاسبه شارژينگ و كليه كارهاي مرتبط با آن را انجام ميدهد.
اداره پشتيباني فني در ارتباط با سوييچ است. وقتي دو مشترك به صورت مستقيم با يكديگر ارتباط برقرار ميكنند سوييچ هيچ گونه جايگاهي ندارد.
سوييچ را نصب مي كنيم و اين سوييچ مشخص مي نمايد كه كدام مشترك ميتواند با ديگر مشترك از همان مركز يا از ساير مراكز در ارتباط باشد.

تعداد صفحات : 153

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1532
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • بازدید امروز : 18
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 72
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 314
  • بازدید ماه : 883
  • بازدید سال : 9348
  • بازدید کلی : 1164208
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی